18.6.08

Ordlös Onsdag


Titta på flera deltagare i Ordlös Onsdag hos Nejma i Marocko

31 kommentarer:

Ninni sa...

"Krukväxt" i megaformat.
Det finns en stor samling av Elefantfot (Beaucarnea recurvata) i parken runt konstmuseet "Inhotim" strax utanför Belo Horizonte.Hemma i Sverige är det en ganska vanlig krukväxt.

Anonym sa...

Imponerande! Har dock inte hört det svenska namnet tidigare - däremot tror jag att ett vanligt sv namn är flasklilja.
Jag har just nu i växthuset en som heter korallbuske,Erythrina crista-galli, vilket är Argentinas nationalblomma.
Den har liknande växtsätt med karaff-/flaskliknande stam.

mvh, Anja

Gullvi Fredriksson-Sten sa...

oj vilka mastodonter mot våra krukväxter :-)

Gullvi

Pumita sa...

Vill ha en sån... eller två, i kruka om inte annat!

Anette sa...

Ja, jag tyckte dom såg bekanta ut! Häftigt. Fast dom har väl inte vitsippor!!

Anonym sa...

Coolt, jag tyckte jag kände igen den men kunde inte riktigt placera den ändå.... :D

Åsa sa...

Vad skönt att biologerna varit så logiska så dom döpt denna växt till Elefantfot. Men våra små krukväxter står inte att känna igen i dessa bjässar, läckert!

Rajson sa...

God morgon!
Det var lite rejälare än dom här hemma!De flesta av våra krukväxter är väl betydligt större i naturligt tillstånd!

Lena sa...

Jag tror minsann att jag hade en sån en gång i tiden. Häftigt att få se stora.
JätteKRAMEN!

Anonym sa...

Oj, så välansat och fint. Hade en sån krukväxt som dog för ett par månader sedan.

Anonym sa...

spöklikt

Sara sa...

Hahaha - jag tänkte precis säga att de såg ut som krukväxter i stort format och så läser jag din kommentar :-P

Unknown sa...

Det ser verkligen ut som elefantfötter de står på och nästan som hår i trädkronorna.

Unknown sa...

Så stora har jag nog aldrig sett dem... Måste ge skön skugga!

Mia sa...

Åh, vad vackert. Vad skulle jag inte göra för att få strosa där.

Anonym sa...

Jag har länkat till dig på min blogg - om du misstycker så lämna en kommentar så tar jag bort länken.

Nina sa...

Wow, vilken växtkraft.
Tack för tipset, måste testas.
Ha en skön midsommarhelg, firas sånt där på andra sidan jorden....?

Fundera grönt sa...

Läcker 'skog' av elefantfötter...

Della sa...

En sån har jag, men den är MYCKET mindre.

Anonym sa...

Ja, där kan man snacka om elefantfötter!

Anonym sa...

Wow! Vilka stammar!

Anonym sa...

Åh vad vackert, såg underbart ut att promenera där. =)

Ha en riktigt trevlig midsommar.

Kram

Karin sa...

Oj, vilken häftig krukväxt! Haha, tycker nästan det ser ut som enorma näsor. :) Kul att du har fått det att fungera med storbildsformatet!

Ha en underbar midsommar, om än i Brasilien! Kram Karin

Kattis sa...

Men herregud vad COOLT!!! :) Åhh, jag önskar jag hade fått se såna häftiga saker som ni har "där nere"!
I morgon är det midsommar, firar ni på nåt sätt?

Eli sa...

Tycker ditt hus hemma i sverige ser så mysig ut.
Ser ut sm småland, men kan vara nästan var som helst.

Anna Stilla sa...

Lever du i ett Sagoland?

Det är så vackert att jag blir helt mållös när jag tittar in hos Dig.

Kram
Anna

Gårdsromantik sa...

Månntro om du firar midsommar over there?

Ha en riktigt härlig midsommari alla fall!

Myggfri och mycket solsken har jag beställt!

Kram Maud

Rajson sa...

Vill bara önska em härlig Midsommar,men det käns väl lite knepigt där borta!
HAr lyckan att vara bortbjuden till en landabyggds idyll mitt på Läckö.50-års firande hela dagen bland hästar,hundar,katter och trevligt folk!
Kramar!

Lena sa...

Tittar in för att önska dig/er en riktigt skön midsommarhelg. Jag kan inte tänka mig att ni får dåligt väder iaf. Hur firar ni, om ni firar?
Själv ska jag försöka kurera halsflussen. Dottern är hos pappan och Kärleken ska jobba en del. Jag ska vila... och tvätta.
JätteKRAMEN!

pudelflicka sa...

Önskar dig och dina en trevlig midsommar.
Kram Hedvig

Katarina sa...

Fantastiskt att få se krukväxter så som de egentligen ser ut!
Där skulle jg vilja strosa...
/Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...