4.11.08



De nya späda bladen från flamboyant-träden - Delonix regia

och blomningen...

15 kommentarer:

Anonym sa...

Cara Ninni,

Underbara vår! Vi måste över vintertröskeln först. Här är ännu varmt. Sol ena dagen, regn den andra. Du får mig att längta! Om man kunde hoppa över november och januari.....
Missade tillfälle att kommentera "Utan Ord". Vilken toppenbild. Drömmotiv för en fotograf. You made it again! Bacione, Ingrid

pudelflicka sa...

Vilka vackra löv !
Kram Hedvig

Susanne sa...

Vilka fantastiska blad och vilken fantastisk växt. Det är fantastiskt roligt att se dina bilder från Brasilien och du är verkligen en jätteduktig fotograf. Kyrkorna är ju bara så cooooola!!!
MVH Susanne

Anonym sa...

Vilka härliga blad du har fångat, snyggt!
Ha det bra
Camilla

Nässelblom och choklad sa...

Åh, så vackert det är. Naturen är fantastisk och du är så duktig på att fånga den!

Radhusdrömmar sa...

Hej!

Du tar ju så otroligt vackra bilder.
Jag undrar om du säljer dina bilder (högupplöst)?
Jag är intresserad av bilden på näckrosen i tjärnen under temat svart.
Maila mig på johanna1974@hotmail.com

Hälsn
Johanna

Anonym sa...

När jag ser dina foton blir mer o mer sugen att komma iväg söderut för att leta efter nya motiv att fota.Visserligen är våra ormbunkar lite likt detta men inte alls så häftigt.
Vilket roligt foto du hade igår!
Flickan är verkligen pricken över i:et!
Det är bäcksvart ute och klockan är bara 16.00!!
Nej nu ger jag upp och åker hem!
Ha det gott!

Anjas Hill sa...

Vilka bilder Ninni! Åååhh!

mvh, Anja

Anonym sa...

Jag gillar ditt sätt att fota blad på..vackert! ; )
/Janne

Anonym sa...

Såå vackra bilder! Kyrkobilderna var otroligt vackra.Lite annorlunda än Hälsingekyrkorna. Må så gott i värmen!

Lusthuset sa...

Vilka fantastiska blad, urflott fotograferat. Så många annorlunda växter du har omkring dig, måste var spännade. Råkade slå en flukt på din väderruta till höger....har du 33grader? Helt osannolikt, svårt att tänka sig. Ha det bra och håll dig i skuggan. Kram!!

görel sa...

Vilket bladverk, och vilka blommor! Vackra bilder!

Susanne sa...

Åh, det här blommande trädet känner jag så väl igen! De är så vackra när de blommar. Och visst är det de långa "fruktskidorna" från det här trädet man använder som rytminstrument? Eller minns jag fel?

Ninni sa...

Susanne - det är mycket möjlig att de används som instrument. Fröskidorna kan vara jättestora. Jag har en halva som jag hittade nedanför ett träd och den är ca 50 cm lång. Mycket dekorativ tycker jag:)

Lena sa...

Kul att få se lite annorlunda träd i närbild. Jag gillar hur du framställer dem. KRAMEN!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...