21.11.08

Fredagsfärger - gult och grönt



Trots att gult och grönt är två färger som jag inte tycker om tillsammans så visade det sig att det fanns många foton att välja bland i arkivet. Det beror kanske på att det är en vanlig färgkombination i naturen. Letade därför efter några motiv i den färgställningen som inte var växter men det var lite svårare.
Jag hittade i alla fall huset med de grönmålade fönstren och dörrarna. Det är fotograferat i Porto Seguro. Apropå fönster, kom ihåg Veckans fönster hos Susanne i morgon.
Blommorna, som jag inte har en aning om vad de heter, växte vilt i nationalparken Serra do Cipo.

Caipirinha har jag lärt mig att dricka här i Brasilien. Den passar bäst i varmt väder tycker jag. Hemma i Sverige är kanske varm glögg mera passande just nu.
Hoppas att ni alla får en skön helg!
( bilden blir större om du klickar på den)

16 kommentarer:

Pia sa...

Ohhlalalallala...läckra bilder igen!! Drinken ser god ut!! Jag kan väl ta en sån när jag beundrar utsikten från sovrumsfönstret!! Eller hur?? Hahahahhaahhah...må härligt i värmen!

Jo sa...

Jättefina bilder! Den översta gillade jag skarpt och den understa drinken gillar jag också skarpt ;)
ha en trevlig helg! :)

Ninnie sa...

Jag gillar bilden på det gula huset med de gröna dörrarna, och så de gulgröna plaststolarna därtill. Fint! (Det kunde nästan varit ett hus i Skåne, eller nån annanstans i Sverige, med de där färgerna!)
Ha en härlig helg, och njut av värmen. Här har vi fått lite snö idag, och sol från en knallblå himmel. Härligt efter allt regn o mörker!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Nu blev jag törstig! Det är fredag och du visar min absoluta favorit drink, yummie. En timme kvar då jobbet sedan är det helg! Ha en trevlig helg mvh Tyra
Den lärde jag mej med att dricka på en strand, en månskensnatt i Brasilien...nice

Della sa...

Oj, du visar mycket idag. Härligt! Gröngult är väl egentligen inte min grej*), men här var det fint ihop. Det ser läskande ut på sista bilden.
Ha en fin helg!

*)Jag jobbade en gång på ett företag som hade företagsnamnet i gult och grönt mot en vit botten - tråkigt!

Anonym sa...

Vilka fina bilder du har tagit! =) /maria_6909

Mita sa...

Jag kan tänka mig en drink i dina härliga gula stolar, vad döljer sig bakom dörren. Trevlig helg

Agneta sa...

Så härliga knalliga färger till en läskande drink.

Lotta 8`) sa...

Fina bilder jag blir glad av - är det, det färglösa landskapet som gör att "t.o.m gult är vackert" Fantastiskt vackra bilder =) Och ja - det är glögg som smakas nu i kylan =) Ha det gott =)

Lusthuset sa...

Vilka friska, fräscha somriga bilder......speciellt idag när vi fått den första snön. Man blir alltid lika överraskad. Har varit på Julstämmning på Sofiero slott och det blev verkligen julstämmning så det förslog. Ha en skön helg. Kramar!!

Anonym sa...

Vilken underbar bild på huset! WOW! Säger jag! De illgula stolarna mot den gröna bakgrunden samt dörr och fönster. Grymt bra!

anna of sweden sa...

Det är märkligt. Gult och grönt LÅTER inte som en lyckad kombination. Och är det nog inte heller i de flesta sammanhang. Men här. Så fräscht!

Anonym sa...

Kanonbra bilder, som vanligt! Ordet Wow! är det som först dyker upp i mitt huvud.
Caipirinha... Mums så gott! Min favorit, trots att jag aldrig varit i Brasilien.
Ha en bra dag!

Pumita sa...

Det var riktigt brasilianska färger och härliga bilder! Jag har inte lärt mig att dricka caipirinha utan tycker mer om mojito men men... skam den som ger sig. Nästa gång när jag tillbringar lite mer tid på brasiliansk mark än de sex timmarna på Sao Paulos flygplats förra helgen ska jag nog ge den en chans till. (Nej, det blev ingen drink där, bara en svindyr pirog som innehöll mest luft). Väntade på dig förresten men vi måste ha gått om varandra på nåt sät... ;)

Love Your Homes sa...

Caiprinha, com pracer.....nu blir det varmare hos er. Här ligger snön som ett vackert täcke...så länge det varar.
Abraco da Ingela

Karins fotoblogg sa...

Vilka underbara gul-gröna bilder du visar! De gula plaststolarna var pricken över i! Och drinken....ser väldigt god ut! Mycket godare än glögg;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...