14.12.08

Fototriss - naturligt runda former


Ett minigranatäpple...
...den runda, röda solen på väg ner i Piran, Sloveninen

och en knopp från en vit Chrysantemum är mina bidrag till veckans Fototriss.
Kravlade upp ur soffan där jag legat de senaste dagarna, däckad av feber och rejäl förkylning som bröt ut på planet hem till Sverige och letade fram de här bilderna ur arkivet. Så det blev inte alls bilder från Sverige som jag tänkt!
Snön ligger fortfarande kvar utanför fönstret så kanske jag hinner få några snömotiv innan den försvinner...
Flera bilder på temat hittar du här.

36 kommentarer:

Anonym sa...

Den gröna bilden var ljuvlig!

Ann-Cathrin sa...

Fantastiska bilder alla tre! Jag kan faktiskt inte välja en favorit. Alla är bra på sitt sätt.

Photos by Storm sa...

Så skönt att du är väl framme men inte så kul med förkylning. Hoppas att du hinner ut i snön. Här har vi inte haft varken snö eller ens frost än. Din andra bild på solnedgången var fantastisk. Skulle inte ha något emot att sitta och titta på den. Ha det bra och krya på dig/kram Lis

Anonym sa...

Underbara bilder...sista bilden blir min favorit/marierox61

Veronica sa...

Underbar triss du bjussar på! Sitter och funderar vilken som tilltalar mig mest, men jag tycker alla är så klockrena och snygga!
Ha en bra vecka, vi kanske "syns" fler gånger i veckan=)

annette sa...

Så tråkigt att Du åkte på en förkylning när Du kom till Sverige, hoppas den ger sig innan snön!

Underbara bilder som alltid hos Dej, den sista bilden fastnar mina ögon på lite extra så den blir vinnare idag!

Krya På Dej!
Kram //annette

Anonym sa...

Vackert som vanligt! Solnedgången är min favorit. Krya på dig!

Rajson sa...

Välkommen hem, men vad trist med förkylning!
Det positiva är att du förhoppningsvis är pigg till julhelgen.
vackra foton SÅ svårt att hitta en favorit.Tillslut blir det trean där det är så fint fullt med runda former i centrum.Härligt krispig färg.
Men en riktigt fin solnedgång är aldrig fel!
Krya-på-dig kramar!

Anna tassar in.. sa...

Ja men hallå...förkyld när du nu äntligen landat..hmmm no good..krya på dig..vilk blider...du är väl så pass härlig du..jaaa jag njuter av alla..trean är en fullpoängare..

Anonym sa...

SNyggt som alltid.
Väljer bild nummer tre som favorit denna vecka.

Ha de.

/Zippo

Eva-Lena Sjösteen sa...

Underbar triss, där jag omöjligt kan välja, då alla har något som tilltalar. Snyggt! Krya på dig/E-L

Anjas Hill sa...

Välkommen hem Ninni!
Du visar som vanligt helt ortoligt fängslande bilder! Solnedgången är min favorit.
Hoppas att förkylningen har givit med sig!

mvh, Anja

Anonym sa...

Hej! otroligt fina fotografier.

Anonym sa...

Fina alla tre, men chryssen blir min favorit! Krya på dig! /Anette

Anonym sa...

Hej o välkommen till kalla Sverige. I allafall här..vi hade 20grader i går.
En helt underbar Triss har du som vanligt! Jag gillar granatäpplet och solnedgången och knoppen..alla lika mycket!
Kryapådejkramar!

Anonym sa...

Din vackra solnedgång får min röst den här veckan, den var otroligt fin!
Hoppas att du haft en mysig luciahelg! =) /maria_6909

Karin sa...

Välkommen tillbaka till Sverige! Tråkigt att du varit sjuk - jag hoppas du är på bena snart igen och kan fota fina snöbilder. :) Så länge går det alldeles utmärkt med härliga bilder från arkivet. Ha en bra start på veckan! Kram Karin

Unknown sa...

Vilka konstverk. Alla tre är jättefina, den andra kan man ha sett förut liknande. Men 1+3 visar verkligen naturens underverk inzoomat. Granatäpplet vinner min röst.

Anonym sa...

Otroligt läckra foton alla tre! Jag kan verkligen inte välja ut någon favorit - då alla är så fina! Hoppas att du har haft en mysig tredje adventshelg. Firar du det i Brasilein förresten? Och lucia?

Anonym sa...

I dag ska jag försöka välja en av dina tre vackra bilder som favoritbild; jag brukar oftast avstå från det. Så jag väljer den gulröda solen ... eller ... nej, jag tar granatäpplet ... nä, det får nog bli krysantenumen ... äh, solen blir det! Just det, SOLEN!

Anonym sa...

Välkommen hem! Trist att höra att du blivit sjuk. Hoppas att du piggar på dig så fort det går.
Snygga bilder bjuder du på som vanligt!
Jag fastnade dock för den nedåtgående solen.
Krya-på-dig-kramar!

Della sa...

Tack för ännu en omgång vackra bilder. Kul att du är med även från Sverige.
Hoppas febern och förkylningen ger med sig snart så du komemr i form igen.

aw sa...

Jag älskar växter i olika former så ettan och trean bli mina favvisar.
/aw :)

Fundera grönt sa...

Jättefina! Gillar särskilt den första och den tredje. Krya!

Camilla Alvén sa...

Härliga bilder!
Hoppas att du mår bättre nu, trist att bli sjuk direkt vid ankomsten till Sverige, antar att ni har många släktingar och vänner som har längtat efter er och ville träffa er medetsamma när ni kom hem.
Krya på dig, Kram
Camilla

Lusthuset sa...

Så kul att du nu är hemma i Sverige igen...mindre lyckat däremot att du blev förkyld, men det straffar sig väl att bo i ett så varmt klimat och sedan flyga så länge och landa i vår kalla och snöiga Nord. Hoppas att du blir bra snart. Jättevackra bilder. Tänk vad naturen han få till det. Solen är inte dum heller. Skall se om jag har några runda motiv här hemma. Ha en skön vecka och sköt om dig. Kramar!!

Anna tassar in.. sa...

Hej lilla Ninni..kryar du på dig eller hur går det..tar väl sin tid kan jag tro..massa värme till dig från Anna..himmel vad du känns nära Ninni..som om jag känner dig med handen typ.. :)och det känns härligt.

Anonym sa...

Nedersta är jättefin :)

Pumita sa...

Granatäpplet är som ett konstverk!

Och du går inte ut innan du har blivit frisk! Bilderna kan vänta. Krya på dig! :)

Anonym sa...

Jag tycker bäst om blomknoppen men alla tre är fina. Trist att du blev sjuk på hitresan. Hoppasatt det går över fort.
Härligt att ni har snö. Här i Enskede är det fortfarande barmark men i dag sken solen! Det var fantastiskt efter allt regnande.

Susanne sa...

Det första fotot gillar jag bäst. Välkomponerat med speglingen av frukten i framkanten.

Anonym sa...

Så vackert.

Hoppas att ni har det bra här i kalla Sverige och att ni får njuta av en vit jul. =)

Kram

Karin sa...

Hej Ninni! Hoppas du mår bättre nu och kan njuta lite av ett vintervackert Sverige! :) Vasen köpte jag för ett par år sedan - då var den nytillverkad. Tänk om man (jag) hade hittat gamla fina hyacintglas på loppis.

Hur gör du med bilderna för att få dem så stora? Högerklickar och klistrar in? För min del fungerar det inte att pilla med html-koder längre.

Ha en bra dag! Kram Karin

Anonym sa...

Cara Ninni,

Hoppas förkylningen släpper fort! Lyckost, som får vara i Sverige över julen. Saknar inomhusmys och SNÖ! Får nöja mig med att se Dina bilder framöver. Underbara, runda former och ny header. Spännande, som alltid, med "lucköppning" hos Dig.

Här är växlande milda, soliga och regniga dagar. Julpynt passar liksom inte. Nöjer mig med ljus (massor!) och vita cyklamen. Bacione, Ingrid

Jah Hollis sa...

Fina bilder du tagit på de naturligt runda formerna. Jag brukar inte vara så överentusiastisk när det gäller blombilder, men den gröna knoppen är fin både i form och färg och fototeknik.

Anonym sa...

Sen kommentar men vilka fina bilder! Speciellt den första och sista :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...