28.2.09

Månadsbilden - Februari


Så här ser det ut på min gata lördag morgon veckan efter karnevalen. Då är det väldigt få i farten. Många har tagit ledigt hela veckan och är bortresta. De flesta arbetsplatser är stängda från måndag till onsdag eftermiddag karnevalsveckan. Här i Belo Horizonte firas det inte alls som så mycket som det görs i Rio de Janeiro eller vid kusten i Bahia.
Som ni ser har vi ett strålande väder, solen skiner från en klarblå himmel och just nu när jag skriver det här är det +24 (kl.10).
Flera av deltagarna i Månadsbilden finns att hitta hos Camilla

12 kommentarer:

Karin sa...

Det var det första som slog mig att det ser så lungt ut! Något mer "höstigt" också, tänker på träden och bladen!?

Härliga blå bilder/fönster i inlägget nedan. Snyggt! Ha en trevlig helg! Kram Karin

Anonym sa...

Inte så stor skillnad på bilderna.
Kanske lite fler bilar, mot förra gången.

Härligt med värmen, vi har idag-8.
Solen skiner och det är massor av snö.

Kram // Nettan

Della sa...

Lugnt och fint på den gatan. Och inte en gnutta snö så långt ögat når. Nice!

Camilla Alvén sa...

Vad härligt med +24 grader!
Jag ser skillnad mot förra månadsbilden, lite mindre bilar, mer lugn. Undrar hur det ser ut i mars?
Kram
Camilla

Ulrica sa...

När jag tänker på Brasilien så tänker jag inte folktomt direkt :)(nästan). Som om hela Brasilien såg ut som huvudstaden... Värme, ååå så skönt.

Lusthuset sa...

Det är ju utan tvekan lite skillnad om man jämför med min bild....som om sanningen skall fram togs för ett par dagar sedan. Nu är det barmark igen men snön har väl kanske inte gjort sitt ännu.....vem vet?? Hos dig verkar det i alla fall varm och skönt. Här skall vi avnjuta Melodifestivalen i kväll och Vasaloppet i morgon och av dessa två föredrar jag det senare. Ha det bra du med. Kram!!
PS. Jag har lyckats lägga in några stora bilder på min andra blogg Lusthusets kök som jag använt för att experimentera med innan jag vågar mig på den riktiga bloggen. Det blev ju bra eller hur?

Photos by Storm sa...

Jag tycker om din månadsbild. Väldigt olik förra månaden. Så är ju dina träd gröna dessutom. Ha det/Lis

Pumita sa...

Åh, jag skulle kunna ge mycket för att vara där just nu. Tittade för en stund sedan ut genom fönstret (sitter med ryggen mot) och såg att det var snöstorm. Vände på mig ganska raskt och tittar på din bild istället. ;)

Karins fotoblogg sa...

Ja, det ser lite tomt ut :) Men det känns roligt med ett stadsbild att följa. När flyttar du till Sverige och vet du vad du ska visa då?
Trevlig helg!

Katarina sa...

Det ser så lugnt och skönt ut på bilden. Skulle vilja gå där och promenera i 24 graders värme...
Katarina

Anonym sa...

Mmm varmt och gott och gröna träd - härligt! 8`)

Annelie Johnsson sa...

Åh vad härligt med värme... Gillar det lugna i din stadsbild. Härligt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...