7.5.09

Veckans port


Veckans port är fotograferad i min favoritstad Mariana här i Minas Gerais. Den här veckan är temat fritt. Du får välj den port du vill men motivera ditt val.
En enkel gulmålad dörr blev mitt val. Jag tror det beror på ljuset...det är något som jag ofta fascineras av. Men ofta är det väldigt svårt att få fram de ljusförhållanden som rådde just när man tog bilden. Här är stengolvet nästan utfrätt av det starka solljuset medan väggarna är mycket mörka. Många nyanser försvinner. Men en ljusstrimma finns på den murade väggen.
Jag kan känna värmen som slår emot mig när jag stiger in genom porten in på den lilla bakgården där restaurangen ligger och där vi slår oss ned för att äta en sen lunch. Jag som var med vet att så var det :)
Veckans port hittar du här

9 kommentarer:

Hedwig sa...

Välkommen in igen. Vilken inbjudande port du hittat. Här skulle det vara skönt att gå in. Hoppas lunchen smakade.

Gunilla sa...

Alltså bara du kan ge en sådan målande beskrivning. Jag hade kunnat läsa utan att se bilden , och vetat hur det ser ut.
Jag hoppas lunchen smakade bra.
Fantastiskt fin bild.

Ha en fin helg

Gunilla

Ninnie sa...

Å, Ninni, dina bilder är så underbara...!
Den här bilden är så anspråkslös, men å, jag gillar färgerna, så milda, och jaa, jag kan också känna värmen, den är ju lite gul precis som bildens färger. (För mig har allt möjligt olika färger eller mönster: stämningar, känslor, namn, tid, m.m.)

Kersti sa...

Ljuset i bilen är verkligen fint. Tycker mycket om den, bilden alltså. Kram

Bibban sa...

Vilken vacker port..jag är alldeles tagen av alla dina fina bilder. Sa till min man idag att han skulle titta och han höll med, så nu är vi två som tittar på din blog i alla fall.
Kramar Bibban

Anjas Hill sa...

Vad roligt det är med text till bilden. Bilden får ett helt annat djup...
Underbar bild som alltid hos dig ninni!

mvh, Anja

Monica sa...

ja, nog skulle jag kliva in genom den porten om jag gick förbi :) Underbar bild!
Tjingeling
Monica

Love Your Homes sa...

En fin port igen.....så spännande att läsa hur du ser på färger.
Kram Ia

Lusthuset sa...

Mmmm...en sån vacker port. Härligt ljus och fin stämmning. Tänk att det oftast är det enkla som är det vackra. Mycket fint!! Ha det bra Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...