7.12.08

Fototriss - siffror

Siffror huggna direkt i sten på husgrunden. En nummerskylt för huset alltså.
En gammal fin, fast lite sliten klocka med många siffror. Bilden är tagen i klostret i Caraca. Därifrån har jag visat bilder tidigare, se här.
Siffror på emalj, också ett husnummer, som satt på ett rivninghus vi gick förbi nu på förmiddagen när vi var ute och promenerade.
Vi har jätteskönt väder här, ett riktigt bra promenadväder. Mulet och 24 grader varmt.
Andra bidrag till Fototriss hittar du här.

30 kommentarer:

Agneta sa...

24 grader hade varit riktigt skönt, här är det 3. Jättefina bilder den sista blir min favorit.

Mita sa...

Härliga bilder alla tre, bild nr. 1 tycker jag är fin, ha det bra.

Jo sa...

Jättesnygga siffror! Lite annorlunda mot våra vanliga svenska hus-siffror!

Anna tassar in.. sa...

Men hallå så underbara bilder..första bilden blir jag helt lycklig över...du kan du..alla tre är superfina.

Klarabella sa...

Jättefina bilder. Favoriten blir den första !

Photos by Storm sa...

Fina bilder hos dig som alltid. Klockan var fin men jag gillar första bilden mest. Ha det bra/Lis

Anonym sa...

24 grader varmt låter helt underbart! Väldigt fina bilder. Igen. :)
Tror att sista bilden blir min favorit, men det är grymt svårt att välja.

Ha det finfint!

annette sa...

Här är det ca 3.5 grader varmt och regn för vilken dag i ordningen minns jag inte, skulle sitta bättre med Ditt väder om vi ändå inte får någon snö!

Så praktiskt med husnummer huggna i huset, fina bilder alla tre svårt välja mellan etten och trean så det får bli två favoriter idag!

Ha det bäst!

annette

Anna tassar in.. sa...

Ja men du...burkn har jag köpt på Åhléns...dom säljer den nu till jul här..du vet jag kan inte se en sådan utan att köpa...jag har fler i olika storlekar..när ska du hem då..nu till jul kanske.

Veronica sa...

Härliga bilder och nr 1 vann mitt hjärta idag!!
Ha det gott tills vi "ses" nästa gång =)
Kram =)

lilalili sa...

Underbara bilder, där den sista blir min favorit här hos dig idag.
Kramis

Anonym sa...

Jag har faktiskt inte fått någon reprimand (än) för att jag tar fram kameran i butik och fotar.... (fast jag försöker iofs vara lite diskret med det....)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Bra skärpa och du fångar intresset. Själv valde jag inte så uppenbara siffror men de finns där i bilden..

Anonym sa...

Fina siffror! Min favorit blir första bilden! Riktigt cool att ha siffrorna huggna i husgrunden! Hoppas att du har haft en skön andra advent! Firar ni advent i Brasilien förresten?

Anonym sa...

24 grader varmt skulle jag oxå kuna tänka mig! Gillade dina bilder. Favoriten framför dom andra blir den sista bilden med emaljskylten!
Ha en fortsatt trevlig helg! =) /maria_6909

Fundera grönt sa...

Åh vad fina! Gillar!

Anjas Hill sa...

Ååhh, så snyggt Ninni!

mvh, Anja

Anonym sa...

Första bilden är min favorit, vilket djup.

Anonym sa...

Fina bilder, tre material dessutom, jag är väldigt förtjust i emalj men de försänkta siffrorna i betongen var häftiga.

Hälsningar
Ingeal

Anonym sa...

Den sneda vinkeln på den inverterade reliefen i bild 1 framhäver siffrornas djup väldigt fint. Undrar lite över hur stora de är? Så snyggt att numrera ett hus på det sättet.
Klockan och den emaljerade skylten är också väldigt fina, precis som dina bilder av dem.
Det börjar nästan bli tjatigt att alltid berömma dina bilder, men det finns ju inget annat man kan göra. Kan du inte publicera någon riktigt dålig bild någon gång? Jag har snart inga positiva adjektiv kvar.
:-)

Jah Hollis sa...

Snygga varianter på siffror. Jag gillar det inhuggna husnumret bäst.

Della sa...

Läckra bilder nu igen. Jag väljer trean som min speciella favorit.

Anonym sa...

Underbara bilder som vanligt.

Vad avundsjuk jag blir när jag läser om ert väder, här har vi snö, is, regn och nollgradigt. =(

Kram

Anonym sa...

Dina trissar var superfina.Den översta nästan mitt telefonnummer. Kul.Jag faller pladask för husnummerskylten. Jättefin. Här har det snöat hela dagen i dag också.Men nu har det slutat. Det har blivit milt o snön blir väldigt tung. Men än är det underbart vackert ute. Tänka sej att du har sommar hos dej..härligt det också.

Anonym sa...

Snygga siffror. Blir ett knepigt val mellan första bilden och den tredje. Klockan går bort, även om den är lite udda och skojig. Tror jag väljer första fotot. Att gjuta/hugga ut siffror i huset är väldigt beständigt, så definitivt. Om nu gatan skulle få nya husnummer emellan, vad händer då? Med tanke på de höga numren, är gatorna i Brasilien väldigt långa?
Typsnittet på siffrorna tilltalar mig också. Har du en vidare bild, så man ser var på huset siffrorna sitter? Vore lite läckert, se hur stora de är, bryter typsnittet mot husutseendet? Fast inga krav :-)

Anonym sa...

Jättefina bilder! Speciellt första och sista. Ha det bra.

Anonym sa...

Fina bilder och inget fel på den tekniska kvaliten.
Sygg triss helt enkel (som vanligt).
Den sista blir klar favorit för mig.

Ha de.

/Zippo

Anonym sa...

Bild nr 1 var jättefin...Milla

karro sa...

Snyggt med siffrorna inhuggna i husväggen!

Anonym sa...

Fina sifferbilder, den första blir min favorit!

/Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...