8.12.08

Utan Ord


Hos Pumita hittar du flera bilder Utan Ord.

26 kommentarer:

Ninni sa...

Inspirerad av Mimo och Thèrése så blir det gissningstävlan här också...Vad är det du ser på bilden?

Pumita sa...

Fler gissningar! Jättekul!

Vilken maffig fläta! Tänk att få hugga tänderna i den... tror jag. Visst har du bakat eller är jag helt ute och cyklar?

Della sa...

Vad är det för någonting, var min första tanke. Så det är frågan. Ytan ser lite ut som vitlök... Nej, jag vet inte.

Anonym sa...

Frågan om detta är "vete-fläta" eller är det av lera?
Äntligen fick jag möjlighet att kika över dina siffror.
Gillar trean bäst.Färgen och formen på "valvet" ger bilden spännande karaktär.
Nej nu måste jag slänga i mig lite mat.

Ninni sa...

Pumita: Den är inte bakad...fast hugga tänderna i den kan du göra.
Della: Nej inget med vitlök. Däremot en annan smaksättning.
Rajson: Varken vete-fläta eller av lera. Ätbart och mycket gott!!

Husbilen Credo sa...

Härligt foto och ätbart - ser ut som någon frukt men vad. Tänkte först på majs men det har en annan form.
Nej jag kan inte gissa - väntar med spänning på vad det kan vara.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fortsatt fin måndag!

Anonym sa...

Det där ser ju läckert ut...får mig att tänka på nötter...
Kramis

Karins fotoblogg sa...

Åååå vad kan det vara? Först gissade jag också på en vetefläta fast när jag nu fått veta att det inte är det så vette 17... På ytan ser det ut som lök lite grann. Fast mig veterligen så finns det inte lök som är flätad mer än i blasten... Nä, vad är det??? Du måste berätta sen! ;) Nyfiken i en strut undrar också vad du fotar med :)
Kram
ps vacker bild så klart! vad det nu är...ds

Camilla Alvén sa...

Trodde först att det var en lussefläta men sen såg jag att det mer liknar någon sorts grönsak, fibrerna på ytan ser nästan ut som lök...nä, jag ger upp. Vad i hela fridens namn är det?
Kram
Camilla

Anonym sa...

Brödbak?

Thérèse sa...

Min första tanken var ett sorts bröd men det stämmer ju inte. Kanske någon frukt men vad vet jag inte. Får kika in här senare och kolla svaret.

Photos by Storm sa...

Visst måste det väl ändå vara ett bröd. Kan inte tänka mig något annat. Ha det så bra i värmen. Ser att du har 24 grader/Lis

Anna tassar in.. sa...

Ser ut som mitt saffransbröd här..flätat o vackert.

Lusthuset sa...

Ja, nog ser det ut som du börjat med julbaket, men det är nog för enkelt så det är säkert något helt annat....kan det var någon slags fröställning??? Festligt! Ha en skön kväll. Kram!!

Susanne sa...

Trodde nog först att det var en vitlöksfläta men när jag tittar närmare ser det ut att vara något hårt... Kanterna ser ut att vara från nån nöt? Men näe, har ingen aning. Nu vet jag ju att cashewnöten är "väldigt" brasilianskt men... Näe där tog det stopp. Må gott.
Mvh Susanne

annette sa...

Ja, bilden är urskön, men efter att ha läst alla gissningar så har jag inget kvar att gissa på, men tror att det är någon grönsak/frukt av något slag!

ha det gott!

annette

Anonym sa...

Skalade mandlar, kommer jag att tänka på. Fast jag har egentligen ingen aning om vad det är...

Anonym sa...

Hallå, man blir lika lycklig varje gång man lyckas hitta en riktigt snygg blogg, och med läckra bilder! Din är riktigt skön...! /eva b

Ninni sa...

Eftersom jag är upptagen ikväll så kommer avslöjandet redan nu. Bilden föreställer en ost med röksmak, Queijo Defumado. Den äts oftast stekt eller grillad. Men är lika god kall!En riktig delikatess tycker jag.

Pumita sa...

Älskar rökt ost så den hugger jag gärna tänderna i! ;D

Anonym sa...

Bilden är urläcker, men jag lyckas inte få ihop det till en OST!?? Ska kolla igen... :-)

Anonym sa...

Vitlök? Nej. Vetefläta? Nej. Vad kan det vara? Va? Ost? Hur kan man fläta ost undrar jag då.

Anonym sa...

Glömde för jag blev så fascinerad. Tack för kommentar hos mig. Min bild är ett konstverk i målad gips och de svarta partierna är glas. Kunde inte fånga det. De finns i en församlingssal. Mer vet jag tyvärr inte.

Ninni sa...

Marianne: har ingen aaning om hur tillverkningen går till. Men den är ...hur ska jag säga...lite trådig. Det syns nästan på det gula ytterhöljet. Jag vet att jag köpt importerad ost i Sverige som också varit flätad. Den påminner lite om den i konsistensen.
Vi köpte den här osten på en liten gård på landet där man hade en massa djur. Bland annat kor, getter, lamor, emuer och strutsar.

annette sa...

Hade aldrig kunnat komma på att det var ost, blir väldigt nyfuken på att smaka den då jag är en stor ostälskare!

Kram //annette

Ninnie sa...

Oj, tänk att det var en ost! Jag trodde ju som de flesta att det var bröd av något slag...Sådan ost har jag aldrig sett! Blir nyfiken på vad den smakar...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...