20.5.09

Ordlös Onsdag - Sval och mjuk


Här finns flera bidrag till Ordlös Onsdag

34 kommentarer:

jeanette sa...

Så mjukt och fint det ser ut..

Randi sa...

Wow...ser verkligen ljuvligt mjuk ut med sina svepande rörelser!

gitsie sa...

Man till och med kan se hur mjukt det är. :) Kram

Marie sa...

Visst är det påfågelfjädrar, men inte sitter dem väl på en fågel. Måste vara en jätte i så fall ;-) Fin bild.

Gunilla sa...

Hej Ninni

Det ser ut som växter som jag har i aquariet, det kanske är något liknande.

Mjukt och svalt , det har du verkligen fångat jättebra.

Bilderna i inläggen under är ju verkligt fina.
Ha en bra dag

Gunilla

christina sa...

Jätte fint! Jag skönjer vattnet så rinnande svalt!

Veronica sa...

Oj, jo de där är mjuka och följer med vattnet fram och tillbaka. Vi brukar inhandla de där till våren att ha i våran damm till fiskarna. Men de är så otacksamma då de äter upp dem =)

Lou sa...

Bom dia!
Venho sempre me deliciar com suas fotos.
Você fotografa com olhos brasileiros, como poucos brasileiros conseguem fazer! Um bálsamo para mim, que estou tão distante desse universo.
Estou certa que entenderá meu português, pois não sei nada em sueco.
Em pitadinha de francês: MERCI!!!

Amanda sa...

Är det någon vattenväxt som ligger på stenarna i det porlande vattnet? Liknar nya skott på en gran, men de är aldrig så långa grenarna. En fin bild som vanligt. /Amanda

Kerstin sa...

Oj så vackert. Det ser verkligen både mjukt och svalt ut. Skulle vilja stoppa ner händerna där och känna på vattnet. :)
Ha en fin dag.

Erik "Semlan" sa...

Vackra färger och wow, stort foto. Antar att det var en ständig rörelse i bäcken, böljande mjuka rörelser...
Roligt att jag kunde sukta lite med mitt bidrag. Du har helt rätt. Jag bakade blåbärspaj igår kväll och den blev god :-) Så där lagom gräddad, smulade inte så mycket. Vaniljsåsen förhöjer smakupplevelsen. Mums! Men du har väl en massa annat gott?

Hedwig sa...

Det var ett otroligt vackert foto. Perfekt till dagens tema.

annalarssonphotography sa...

Otroligt vackert fångat i rörelse..
Som en smekning.
Din bild bjuder upp till trolsk dans och jag vill dansa!

Underbart Ninni!
Ha en fin dag :)
Kram Anna

Anette sa...

Först tyckte jag det såg ut som något barrträd, men sen såg jag vad det var! Fint! /Anette

pudelflicka sa...

Hej igen Ninni,
Jag har lagt ut hemsidan nu. Det blev lite fel när jag skrev inlägget. Jag har inte min hemsida på bloggen men i inlägget. Det är ett stort och svårt jobb att fotografera så många möbler så det är inget för mig. Bilderna måste också rensas och göras i ordning så de kan tryckkas och fungera på hemsidan.
Du kan gå in på www.hedvigsmobler.se/
Kram Hedvig

Chesney sa...

Definitely cool and soft and what an image! Very creative!

Miriam Elisabeth ツ sa...

flott bilde

pudelflicka sa...

Hej igen,
Jag tycker om Gustavianska möbler i rätt miljö. Gästlägenheten vi har i huset är möblerat med dessa möbler men resten av huset är det moderna strama möbler. I träningsavdelningen ska jag måla upp två stolar i vitt och klä dem med vitt tyg med små grå prickar på. Det kan också bli lite tufft att bryta.
Kram Hedvig

Liane sa...

vilken häftig bild gillar den skarpt. Så mjukt hästsvansen följer i vattnets köl.

Anonym sa...

Cara Ninni,

... och vackert blank. En svalkande kudde att luta sig emot i varmen. Ja, vi har varmebolja har just nu. Rena sommarvarmen. I morgon skall jag folja ett svenskt par till "altaret" i Montefalco - i eftermiddagshettan. Men skall bli spannande.... Bacione e a presto, Ingrid

Love Your Homes sa...

Hoppas du kommer att fota lika mycket när du kommer hem, kanske vi ses..

Eu gosto de seus fotografías.

Meus abracos
Ingela

hagagården sa...

Hej
Jag kunde inte låta bli att kika in på din blogg för jag heter också ninni och det är inte så vanligt.
vackra bilder!!
kram
ninni

Cecilia Artista sa...

Mjuk växt, svalt vatten och skön bild!

Photos by Storm sa...

Verkligen mjuk känsla i det klara och stilla vattnet. Skulle gärna doppa ner fötterna men det kanske är kallt. Ha en skön kväll eller vad det nu är hos dig just nu. Är lite osäker på tidsskillnaden/Kram

Camilla Alvén sa...

Vackert, mjukt och svepande.
Önskar dig en härlig helg (fast det kanske inte är helg hos dig?)
Ha det bra
Kram

Karin sa...

Vilken bra tolkning av temat! Härlig bild! Trevlig helg! Kram Karin

foto CHIP sa...

Så svalt och skönt det måste vara för denna fina mjuka vattenväxt :)
Ha en skön onsdagskväll

Anna tassar in.. sa...

Vattenväxter i det svala vattnet...mmm fint..inga ord behövs..men här kommer Anna du vet och hon har så mycket att babbla om jämt..du Ninni....här är det ju lite fredag..och då vet du ju..Anna dansar o ler..mmm det är lit tokhärligt..solen har just dalat..uterummet är fortfarande varmt..vinet maten.. ledigheten ...fyra dagar du vet..då dansar man..skål Ninni..mmm jag gillar ju att skåla med dig..det känns så gott då..för du vet jag gillar dig så mycket..kram på dig från Anna

OF SPRING AND SUMMER sa...

Härlig bild med vackra färger och reflektioner. Antar att det är någon slags sjögräs, alger eller tång. Kram Ingrid

anemonen sa...

HÄR VAR DET RIKTIGT SVALT OCH FRAMFÖRALLT MJUKT.

Karin Wijk sa...

Så fina gröna färger och visst känns det mjukt och svalt på samma gång! Har varit lite frånvarande ett tag (bloggmässigt), så nu ska jag ta igen och titta på alla fina bilder jag missat hos dig. / Kram

Ulrica sa...

Mjukt och sbalt därtill vackert... en grön skön bild.

annette sa...

Otroligt läckert, för mej ser det ut som en mjuk natursäng där jag skulle kunna ligga och vila en varm sommardag!

Kram //annette

Karins fotoblogg sa...

Så mjukt, så svalt, så SNYGGT!
Bra tolkning!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...