28.4.08

Hibiscusen blommar!



Vilken glädje! Första sticklingen blommar, med två röda blommor. Det är den första sticklingen som jag plockade åt mig ute någonstans längs en gata här i Belo Horizonte, alltså inte i en regelrätt rabatt!!
Visst hade jag hoppats på vita blommor...men den röda är också fin eller hur?
Det är alltid roligare med växter som man sått frö till själv eller sticklingar som man lyckas få att växa. Nu hör ju Hibiscusen till dem som är ganska lätta att få att rota sig men man gläds ändå.

11 kommentarer:

Lena sa...

Mammma har en helt underbar hibiskus. Den är stor som ett träd och hur många år som helst. Jag begriper inte hur hon lyckas med den, men hon är väl grön hela hon. Jag klarar aldrig av dem, men jag älskar denna underbara växt.
Vackra bilder.
KRAMEN!

Tjohalia sa...

Åh vilken vacker blomma!

Anonym sa...

Ja men det är klart att man blir jätteglad när något växer och frodas i ens vård :D

Karin sa...

Vilken vacker hibiscusbild! Min mamma har dille på hibiscus så från henne har jag både vitblommig och en med varigerade blad. Alltid kul att knycka sticklingar. :) Ha en skön vecka! Kram Karin

Rajson sa...

Jag minns från min barndom att mamma och mormor "snodde" skott när domvar bortbjudna, de sade att dessa skott tog sig bättre!
En vacker och stor fikus var varje husfrus största stolthet!(det och en stor julkaktus)
Vilken härlig "tunga" din blomma har!
Nu har vi sommar temp. här 21 garder varmt!

pudelflicka sa...

Jag tycker också att det är fantastisk när man får något att slå rot och blomma.
Härliga bilder.
Kram Hedvig

Annie - Annalunda sa...

Oj vilka vackra bilder och blomster! vad kul att du lämnade en hälsning hos mig så att jag hittade till dig! När det gäller Neoflag så använde jag INTE snabbinstallationen - det funkar aldrig. Jag kopierade istället manuellt och la in i ett nytt sidelement...

Kram Annie

Tjohalia sa...

Svar: Åh det är svårt att veta hur det ser ut med jobb, tycker att de är omstrukteringar och avsägningar överallt. Man kan alltid hoppas på det bästa! Om man har tur så kan examensarbetet vara en inkörsport till sitt nya jobb.

Hehe jag saknar också Ikea, här i Umeå så ligger närmast Ikea i Sundsvall och det är lite för långt när man inte har bil tyvärr. Kommer att bli ändring på det när vi flyttar :) Hur länge har du bott i Brasilien? Kram Sandra

Anonym sa...

Åh så vacker den är! Just med det långa "sprötet" ut från blomman.
Jag lyckas ingen vidare med Hibiskusar men jag tycker de är såå vackra!
Och visst är det roligare när man själv drar upp sina plantor.
(och så bra, bokstäverna är
större och tydligare nu :)

Anonym sa...

Men visst är det så Ninni att de "egengjorda" är alltid kärare än de färdigköpta.
Fina bilder!

mvh, Anja

Anonym sa...

Jättefin! kul med annorlunda blommor *avundsjuk*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...