16.4.08

Ordlös Onsdag


Flera deltagare i Ordlös Onsdag ser du hos Nejma i Marocko

32 kommentarer:

Ninni sa...

Blomstermarknaden i Belo Horizonte varje fredag är väl värd ett besök. Snittblommor, gräs, ris,kryddväxter, krukväxter, både för inom- och utomhusbruk, krukor ja det finns mycket som lockar till köp...

Åsa sa...

Åh, vad vackert, vilka färger, skulle vilja fylla hela mitt hem med dessa blommor, det är nästan så man känner doften =)

Randi sa...

Vilken underbar färgprakt.
Kan förnimma dofterna.

Anonym sa...

Alltid lika kul att kika in här och se alla underbara bilder. =)

Anonym sa...

Ja, där skulle jag gärna vilja gå runt och titta.
Härliga färger!

Anonym sa...

Själv väntar jag med iver på att Plantagen ska öppna imorgon - på lagomt gångavstånd från mitt hem. :)

Rajson sa...

Kanske ett annat utbud än här hemma?
Nu har ju orkideer nästan blivit vardagsmat här hemma. Är det dyrt med växter i Be:Ho?

Anna-Eva sa...

Vilken färgprakt. Härligt!

pudelflicka sa...

Vilken färgprakt. Tänk å få gå där och köpa blommor.
Kram Hedvig

Anonym sa...

Hej, det ser underbart ut, tänk att vandra runt där och bara mysa i alla färger och dofter :-)

Anonym sa...

Oj, där vill jag frossa i blommor :)

Julhuset sa...

Härlig färgglad bild. Den lockar till ett besök.

Anonym sa...

Vilken blomsterprakt. Och vilka färger. Härligt

Husbilen Credo sa...

gillar dessa blomstermarknader - har varit runt om i världen och kikat runt underbart.

Klimakteriehäxan sa...

Underbart! Jag kan falla i trans inför varenda blomsterförsäljare i världen! Alltså också för en i Belo H!

Mia sa...

Vilken kaskad av färget. Vem skulle inte vilja gå där och shoppa?

Kanonbild!

Ha en trevlig onsdag!

A home far away sa...

Oj vilken fin bild, färgerna är så färgglada! Känner lite igen mig eftersom jag bor i Singapore.:_)

Anonym sa...

Såna underbara färger! Lövet du såg hos mig är en fjäril. Kram!

Nässelblom och choklad sa...

Där skulle jag verkligen vilja gå och titta på alla vackra färger och blommor - gärna handla också!

Erik Wirdheim sa...

Vi bodde i Thailand i många år. Både blomstermarknaden och den gravida försäljerskan känns igen.

//Erik

Erik Wirdheim sa...

Vi bodde i Thailand i många år, så både blomstermarknaden och den gravida försäljerskan känns välbekanta.

//Erik

Anonym sa...

Vilken färgprakt!
Nästan svårt att läsa av bilden, så mycke' där...
På Madeira fanns liknande stånd.

Unknown sa...

Tack för att du tittade in hos mig. Vilka fina bilder du kan ta. Jag hade gärna åkt till Brasilien, men det lär väl inte bli av. Kram

Ninnie sa...

Å, vilken härlig färgglad bild, färg-o-blomfrossa!

Anonym sa...

Hörru du du... du lovade ju att ta mig med till blomstermarkanden. Men ok. jag njuter av bilden o är så glad att du visar mig allt härligt over there. Kram på dig.

Wickans värld sa...

Wow vilka härliga färger! Tom försäljerskan är färggrann!!

Anonym sa...

kan känna dofterna av blommorna en intensiv levande bild

Della sa...

Vad härligt mycket färg!

Anonym sa...

I´m on my way... :D

Anonym sa...

Nej, här hinner man inte prata - all tid går ju åt att bara titta!

mvh, Anja

Mariann sa...

Åh vilka blommor! Känner också igen det från Madeira.

Karin sa...

Vilken härligt färgsprakande bild! Alltid kul att se dina bilder från Brasilien. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...