4.2.09

Ordlös Onsdag - Skuggor


Här hittar du flera bidrag.

33 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken läcker bild.....fast man kanske inte sätter sig där för att svalka sig :-) / ha det gott

Eva-Lena Sjösteen sa...

Fantastiskt fin bild, gillar när något så "enkelt" som ett staket kan bli så vackert...Snyggt!
Ha´de gott!

Anonym sa...

Bilden blir vacker, men det ser instängt ut.

Anette sa...

Det var "strama" men vackra skuggor! Jag blir nästan lite yr i huvudet av alla ränder. (kan inte stryka randiga kläder utan att bli yr i huvudet heller)

Gunilla sa...

Fantastiskt fin bild. Jag får verkligen titta ordentligt. Väldigt klar och fin bild.Och skuggorna är så skarpa . Du är ju makalöst duktig på att ta kort.

Ha en bra dag

Gunilla

Anonym sa...

Vacker bild med härliga effekter. =)

Kram

Anonym sa...

Snyggt.....strikt....gillar detta....:o)

Pumita sa...

Häftig bild! Du har verkligen fångat dagens tema. Vore kul att veta var du har tagit den.

Har du förresten ett enormt fotoarkiv att plocka ur eller springer du iväg och fotar när du får temat? :)

Anjas Hill sa...

Det gäller att se - en konst som du behärskar!

mvh, Anja

Anonym sa...

Cara Ninni,
Dina bilder ar ofta sa mycket mer. De berattar en historia. Dina skuggor satter min fantasi i rullning. Fangelsegrindar??? Dubbla sakerhetsgrindar??? Gransmarkering??? .... Bacione, Ingrid

Anonym sa...

Den härgillar jag i massor, gillar alla linjer åt olika håll och man får känslan nästan av att man blir yr. Vackra skuggor åt alla olika håll, den gillas mycket av mig och bra fångat! Ha en bra dag. Mvh Marie

Ninni sa...

Tack snälla ni för alla kommentarer!
Angående bilden, som jag efter en stunds letande hittade i arkivet, så är den tagen några kvarter bort från vår lägenhet.
Så Pumita, det är olika hur jag gör. Hittar jag en bild som passar in så tar jag den, annars går jag ut för att hitta en passande. Jag har ju alltid kameran med mig i ryggsäcken när jag går ut på dagarna.
De ekonomiska skillnaderna här i Brasilien är ju enormt stora och det gör att många upplever en otrygghet. Man väljer att bo mitt inne i storstan bakom låsta grindar och vakter som bevakar entren dygnet runt. Det känns tryggare än att bo i ett eget hus.
Och för dem som har valmöjlighet och väljer att bo i villa så är de också ofta belägna inom bevakade områden i condominor.
Så som den här bilden visar grindarna är väl kanske inte det vanliga, men det blev ett sånt fint skuggspel av de dubbla grindarna.
I vårt hus finns inga grindar eller staket utan bara en dygnet-runt bemannad port så jag känner mig inte instängd, bara trygg:)

Anonym sa...

Verkligen effektfulla skuggor. Häftigt foto!

Kerstin sa...

Wow, det var snygga skuggor du fångat på bild. :)
Ha det gott.

Anonym sa...

Gud så fint med skuggor i lager, skapar ett otroligt djup! Vart är bilden tagen?

Rajson sa...

Spännande bild ut av det enkla motivet.
Ta nu några varma foton så vi här hemma i grådiset får något att värma oss med!
Ska sätta mig och kika på en gammal favoritfilm "Local Hero".
Sen ska jag nog ta en tur förbi trädgårdsbutiken och köpa hem lite vårfägring.Känner att det behövs en färgklick här hemma!

Anonym sa...

Väldigt vacker bild, med härliga skuggor!!
Härligt med skuggor i "lager". FINT!!
Ha det så gott // Nettan

Anonym sa...

Super coolt! Här var det ränder på korsan och tvärsan.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Snygg bild, bra fotograferat med lite annorlunda tänk.

Ha det gott

Irene

Veronica sa...

Så cool bild!
Stilren i sin enkelhet!
=)

Veronica sa...

Så cool bild!!!
Stilren i sin enkelhet!!
=)

görel sa...

En härligt dramatisk bild!

Photos by Storm sa...

Vilket vackert rutmönster det blev av skuggorna./Lis

HelenJ sa...

Vilket vackert spel mellan staketet och skuggorna. Man ser nästan inte var det ena slutar och det andra börjar.
Ha en bra dag! /Helen

Karin sa...

Vilka snygga linjer och skuggor! Snyggt komponerad bild. :) Ha det gott! Kram Karin

Anonym sa...

Snyggt! Fast vad hade jag väntat mig. Brukar vänta med dina bilder ibland... de höjer ribban så väldigt... Snygga linjer, vackert :-) Som någon skrev här ovan, du kan konsten att se.

Ulrica sa...

Mycket är redan sagt... En väldigt fin bild. Och det är tur att du "ser" så många bilder...

Monkan sa...

Skuggor åt alla håll, läckert.

Lusthuset sa...

Så vackra skuggor!!! Du har ju den starka solen som ger fina skuggor här är det mest jämngrått nuförtiden....men vi har faktiskt fått snö inatt så det är riktigt vackert. Jag har varit lite "av banan" de sista dagarna, det har varit så mycket att tiden knappt räcker till, men jag har i alla fall köpt min kamera ,ivigt påhejad av alla trevliga bloggare. Det skall bli så roligt. Ha det bra i solen. Kram!!

Karins fotoblogg sa...

Vilken snygg komposition! Gillar mönstret som bildas av grindarna och skuggorna.
Ha det gott!

Sarah sa...

Wow, du är så himla duktig! Verkligen fint fångat med skuggorna och ljuset!

Della sa...

Så läckert med alla linjer.

Anonym sa...

Riktigt hörjarfoto du bidragit med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...