6.3.09

Fredagsfärger - Blått & Vitt


Veckans Fredagsfärger är blått och vitt, inte mina favoritfärger men jag kan tycka att det känns fräscht i vissa sammanhang.
Vi åker ut till landet över helgen, till en nationalpark där vi varit tidigare. Det har varit så varmt här i Belo Horizonte den sista veckan så det ska bli skönt att få svalka av sig med ett bad i floden och andas lite friskare luft.
Hoppas ni alla får en riktigt skön helg.
Flera blå-vita bidrag hittar du här.
Är det flera än jag som har problem med att lägga in sina bidrag hos Fredagsfärger? Hittills har jag aldrig haft det men jag har tidigare upplevt samma sak hos Tisdagstema. Så där har jag helt enkelt slutat att delta.

20 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Ha en riktigt skön helg och tänk att ni behöver fly värmen. Ha det gott/kram Lis

annette sa...

En bild som gör min längtan efter vår ännu större, här behöver vi inte fly värmen;)
Ha det så skönt i helgen, låter intressant med nationalpark och bad i flod, ingen panik med mailet, ta det när Du hinner och känner för det!

Kram //annette

Pumita sa...

Tycker du inte om blått?! Färgen på dina blommor är helt underbar. Vill passa på att önska dig en skön helg! :)

P.S. Datorer är mystiska manicker. Jag har försökt kommentera hos Akson 4 gånger idag men det fastnar inte så jag ger upp.

annette sa...

Glömde, jag vet inte om Mazetti finns numer, skall spana när jag handlar nästa gång.

Ha det bra!

annette

Anonym sa...

Underbar makrobild på dessa vårblommor... De lyser ännu så länge med sin frånvaro i min svenska trädgård :o)

Så härligt att se dem hos dig.

Anna tassar in.. sa...

Oj..va..Ninni så läckert som bara en Ninni kan leverera..och som du levererar jämt..typ toklevererar..va..har du åkt ifrån mig.nu när vi skulle ta den där isdrinken på hörnet..har du glömt det..suck..ja ja..tur jag har lite i skåpet då..

Kerstin sa...

Härlig tolkning i din blomma. Den är vacker den där liljan.
Hur varmt har ni det om det är lite för varmt?
Hoppas att du får en härlig helg.

Anonym sa...

Skönt att "fly" värmen... I Sverige är man ju inte direkt utsatt för värmeeksem för tillfället.

Kanonfina blommor men bilden är vackrare än kanonfin..

Annika Christensen sa...

Favorit blomma av favorit fotograf!!!
Synd att man inte kan äta den.
Kram
Annika

Love Your Homes sa...

Jösses, vilken blå färg och knivskarp bild, jag bara gapar....

Låter skönt att svalka sig i floden.

Beijo
Ia

Karin Wijk sa...

Vilken underbar blå färg!
/ Karin

Karin sa...

Underbar bild Ninni! Jag blir faktiskt alltmer förtjust i blått och ja kanske tom blåvitt. :) Hoppas ni får en riktigt skön och svalkande helg.

Kram Karin

Ninnie sa...

SÅ vacker intensiv blå färg på din blomma!
Jag skulle gärna ta emot lite värme från Brasilien....här är rått och kallt och jag fryser jämt.
Hoppas ni får en skön och något svalare skön helg! Mysigt att åka bort lite, se lite andra vyer, andas lite annan luft.
Ha det bra!

HelenJ sa...

Vilken underbar bild! Blommorna känns nästan som om de var gjorda i porslin....
Jag har inte haft problem med Fredagsfärger men har hört flera andra som haft det. Trist när det inte funkar.
Ha en skön helg i svalkan.
/Helen

Anonym sa...

Egentligen är jag inte så mycket för blommor och blad. Men hos dig funkar det. :-) Snygga foton med spännande vinklar och bildsnitt. Växtriket blir mer spännande via dina foton än verkliga blommor ibland.
Gillar din blå vita bild ;-)

Hedwig sa...

Underbart vacker blomma och ett perfekt foto.
Hade liksom andra problem med
Fredagsfärger - länkade upp mig via mobilen till slut.

Maria Berg sa...

Är det Agapanthus?
Både denna och Strelitzian är helt fantastiska dom är så vackra och påminner om värma länder - innan jag fick barn var jag ute och reste mycket gjorde bla mitt examensarbete i Indien.

/MB

pudelflicka sa...

Vilken vacker bild!
Kram Hedvig

Veronica sa...

Så härligt vacker bild!!!
=)

Ulrica sa...

Åhh, den här blomman känner jag igen. Den är vacker tycker jag - har man den inte till påsk?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...