26.4.09

Fototriss - Sten




Sten är veckans tema i Fototriss. När jag tittar igenom mina bilder så märker jag att det är ett populärt motiv. Det gjorde det lite svårt att välja...
Men slutligen så blev det tre bilder från stenar som finns i Rio Cipó, floden som rinner igenom Serra do Cipó där vi tillbringade påsken.
På många ställen kan man gå ner i floden och bada eller ligga på stenhällarna och sola.
Lena, varma stenar alldeles blankslitna av vatten och sand...Fina runda former också skapade av vattnets kraft.
Här hittar du flera deltagare i Fototriss

31 kommentarer:

Chesney sa...

Almost feels like I can reach out and touch the stones! What great details!

Marie sa...

Ja runda och go'a ser de ut att vara dina stenar. Fina bilder, verkligen. Sista ser ut som en öppen snäcka med pärlor i :-) Ha en fin söndag.

Anette sa...

Underbara och exotiska bilder som vanligt! Jag gillar också sten i alla former. /Anette

Randi sa...

Helt fantastiskt vackra bilder. Det är omöjligt att välja en favorit. Vilken underbar plats du har besökt!
Ha en bra dag!

Irrhönan sa...

Åh, vilka häftiga stenar!!!

gitsie sa...

Så vackert...och vilken kraft vattnet har och det kan tillverka alldeles egna konstverk. Kram

princexswe sa...

Jag gillar dina stenbilder. Dom hade passat bra på förra temat också, tidens tand. Tänk va många år det har tagit att slipa till stenarna så dom ser ut så där. Alla blir dagens favorit.

Anna tassar in.. sa...

Mmmm Ninni du kan väl som få.. visa sådant man bara njuter av..himmel du skulle se mig när din sida klickas upp..jag synar.. jag ler.. ja jag svimmar lite..ha ha..det är så galet härligt att svimma här..du vet..

Amanda sa...

Oj vad du har fått till din triss, vacker. Fantastiskt hur vattnet har format stenarna, mycket snyggt fotograferat. Ha det gott. /Amanda

Anonym sa...

Underbart sköna steniga bilder!
Det finns ett skön ljus i alla bilderna som verkligen lyfter bilderna.

Dessa stenarna ser sköna och mjuka ut inte hårda som de är!

Trevlig helg!

Kerstin sa...

Vad fin din sida blivit! :)
Härlig triss hos dig. Den i mitten blir min favorit men jag undrar om du överhuvudtaget är höjdrädd? Det är en hisnande känsla att titta ner där. :)Men vackert, så vackert.
Ha en riktigt fin söndag.

Anonym sa...

tre underbara bilder, gillar första bäst. Ser ut som en jättes hand har pressats ner i stenen.

Nilla sa...

Jättevackra stenbilder! Det ser så varmt och mjukt ut! Ha en skön dag.

Malin sa...

Häftiga bilder! Stenarna ser mjuka och formabara ut - som lera nästan.

Karin sa...

Wow, så läckra bilder! Ljuset gör dem helt underbara. Ha en fin söndag! Kram Karin

Lusthuset sa...

Vilka vackra stenbilder, speciellt spännande är den första ....det ser ut som ett handavtryck och den andra är stenens öga. Jag älskar också sten i alla former. Skall se om jag får ihop en triss på det ämnet. Ha en skön dag. Kramis!!

OF SPRING AND SUMMER sa...

Oj, så vackert - lite abstrakt - få färger - men ändå färgrikt! Underbart!
Kram Ingrid

Nettan sa...

Vilka underbara bilder du visar!!
Svårt att välja någon av dina vackra stenar. Det får bli alla.

Ha det så gott. Kram // Nettan

annalarssonphotography sa...

Så vackra bilder på sten-temat! :)

Den första bilden ser nästan ut som mjukt läder..
Otroliga bilder, där jag ändå väljer mitten bilden OM jag MÅSTE välja ;)

Jag tycker mycket om formen - jag tycker mig se ett öga.. Och sten slipad av vatten är bland det vackraste jag vet.
Du gör det vackra - vackrare!

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Anna

Jah Hollis sa...

Härliga stenformationer. Både vackra färger och former och snyggt fotogtaferade.

annette sa...

Helt klart även annorlunda stenar hos Dej, så otroligt vackert fotograferade av Dej, härligt ljusspel, den mittersta bilden blev jag lite fundersam över, ser nästan ut som is i den runda vattensamlingen....byta glasögon kanske!!
Favoriten blev den sista bilden!

Ha det gott!

annette

lilalili sa...

Så vackra, underbara bilder där den sista blir min stor-favorit!
Ha en riktigt skön eftermiddag! Kramis

Bibban sa...

Min favorit blir sista bilden..ååå vad fin med dom små stenarna i gropen.
varma kramar Bibban

Ulrica sa...

Vilka härliga stenbilder. Tänk att dessa hårda ting kan vara så vackra. Nej, pelargonblad äter jag inte, men nötterna blev fina på bladet:)

Rajson sa...

Tänk vad moder natur har skapat!
Trodde först att ettan var rostig svart plåt!
Vilken skön helg det har varit här, MEN det är SÅ mycket pollen. Har legat inne helt deckad i eftermiddag.
Jag måste vara trög, men jag får inte till de större fotona. Jag mailar lite senare om detta och passar också på och berätta lite mer om "fotoutställningen".
Ha det gott så länge!

Photos by Storm sa...

Vilka härliga former. Så fint du fotat dem. Jag gillar sista bilden särskilt. /Kram Lis

anemonen sa...

Riktigt vackra stenbilder. Helt underbara.

Mitt i Fågelsången sa...

Häftiga bilder - var tvungen att titta fler gånger för att "se" dem. 2:an gillar jag bäst

Gunvor sa...

Så underbara bilder du har! Stenar gillas av mej också!Ha det så superskönt!Nu har våren kommit hit också.

Kersti sa...

Sten är spännande. Bjuder på både härliga former och färger. Tacksamma motiv som dessutom inte springer iväg utan håller sig stilla och låter sig förevigas utan att det blir någon rörelseoskärpa.

Petra C sa...

Mmmm! Jag älskar själv stenar. Trodde att det skulle bli lätt att hitta foton i arkivet men det visade sig att jag nästan inte hade några bilder alls på stenar. Dina bilder bara älskar jag, särskilt den mittersta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...