30.6.09

Månadsbilden - Juni


Det blir premiär för min svenska månadsbild idag!
En bild från en av de lummiga gatorna på den gamla bruksbebyggelsen här i stan. De typiska syrenhäckarna kantar trädgårdarna och de gamla lönnarna ger en fin skugga.
Nästa gång den här vyn dyker upp här bör bli i höstskrud i september då vi är tillbaka i Sverige igen.
Bilden är tagen i kvällssol för drygt en vecka sedan, strax efter en liten regnskur. Sen dess har det inte regnat en droppe och det är fortsatt varmt och skönt här hos oss. Blommorna i trädgården har slagit ut och pionerna är nästan överblommade redan.
Jag packar mat och böcker för att åka till sommarstället igen några dagar och maken kommer efter när han slutat arbeta.
Vi ses igen om några dagar!
Flera deltagare i månadsbilden finns hos Camilla.

17 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken lummigt grön omgivning. Och husen är så vackra i sina varma färger. Här skulle jag trivas. :)
Ha det så gott på sommarstället.

Rajson sa...

Ha det så gott på "landet" som vi kallade alla sommarställen i Göteborg.det kunde betyde stuga vid kusten eller inlandet.
Låter underbart att ligga i skuggan och läsa böcker!
Jag läser bara under mina längre ledigheter.Har aldrig fixat att läsa en stund innan läggdags.Vill inte avbryta om jag har kommit in boken.Har en hel hög som står på tur.
Ha det gott!

E sa...

Riktigt snygg bild du hade i din header, den på blomman =)

Chesney sa...

What a gorgeous little scene! So peaceful and beautiful! Have a great little trip!

Photos by Storm sa...

Lummigt och grönt, med vackra byggnader. Ljuset är härligt. Regnet i början av juni gör att det varit extra frodigt i år. Nu börjar det bli gula gräsmattor här men jag hörde just att det åskar ordentligt i Växjö som ligger 10 mil härifrån. I och för sig så åskar det väldigt sällan här. Ha det bra i stugan/kram Lis

Lusthuset sa...

Vilken vacker månadsbild. Vilken härlig skugga...säger jag som sitter här och svettas floder och tänker i mitt "elaka" hjärta att.."OM det bara ville komma en skur!!" För mycket och för lite skämmer allt som man säger...tur att man har en trädgård där det går att flytta omkring, får nog skaffa hjul på trädgårdsmöblerna. Vad månadsbilden angår så märker jag ju inte någon skillnad knappt på min maj och min junibild, men jag lägger nog ut den i kväll i alla fall. Ha det skönt på din skuggiga gata. Kramisar!!

Anna tassar in.. sa...

Mmmm så härligt och du ska till ditt sommarhus..precis som jag ju tillbringar dessa varma dagar..det är så galet härligt nu Ninni..värmen är du ju som sagt van vid..så det är bara att ta för sig av sommaren.

Lotta 8`) sa...

Det var en annan vy än du hade förra månaden ;) Får nog säga att jag gillar den här lummiga gatan också :)
Ha det såg gott vid sommarstället, om två dagar tar vi en tur med båten - skall bli härligt :)

Cecilia sa...

Jag märker att du ofta fotograferar hus, och du gör det bra. Själv tycker jag att det är svårt.

De här husen liknar mycket de hus som finns i de uppländska vallonbruken, fast här är de alltid vitmålade.

Ha det bra i sommarstugan. Tur med vädret, ellr hur!

Ulrica sa...

Vilken lummig idyll... Ha fantastiska dagar på landet.

Kram.

Kersti sa...

Härligt är det med värmen och sommaren. Fin bild är det också. Vi har inte kommit iväg till landet ännu men gör olika trevliga saker i stan. Ha så skönt på ön. Kram

Anonym sa...

Cara Ninni,
Sverige ar fantastiskt. Och bruksmiljon om mojligt annu mera fantastisk. Med Dina bilder far jag en barndomspromenad. Ha det gott i hangmattan med en god bok. Hort att Ni har varmebolja. Har ar "Svensk sommar" just nu. Vaxlande molnighet och ca 25 gr. Toppen! Bacione, Ingrid

Susanne sa...

Men OJ vilken idyll. Där skulle jag kunna tänka mig att bo. Spännande att få följa ännu en månadsbild.
Trevlig Helg=)

Anna tassar in.. sa...

Häpp lilla Ninni..bara jag som kollar läget..aha sommarhusläge fortfarande..härligt..underbart.

annette sa...

Ser fram emot att följa den här idyllen när Du kommer hem senare till hösten, tror det är en plats som är underbart vacker året runt.
Hoppas Du har det skönt på landet, badat har Du säkert gjort nu;)

Kramar!

annette

Desiree sa...

Mycket vacker bild. Vackert ljus. Kul att du ska fota på samma ställe fast nästa gång på hösten så att du kan jämföra hur det ser ut. Ha en bra dag och en fortsatt skön vistelse i Sverige på semestern.

micke bergling sa...

Sandviken från sin bästa sida? jag gillar bruket... så vackert! en sak jag gillar förutom det gröna i bilden är husen... färgen är så underbar. Du har fångat ett härligt ögonblick här.... tack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...