31.8.09

Månadsbilden - Augusti


Nu kommer min allra sista månadsbild från "Rua Rio de Janeiro" i Belo Horizonte.
Bilden är tagen i lördags och visar ingen större skillnad mot bilden i juli tycker jag.
I lördags var det strålande solsken och cirka +25 grader i skuggan. Annars hade vi en vecka med ganska grått och trist väder förra veckan. Vi fick till och med lite regn.
Från och med mitten av september så finns vi i Sverige igen så nästa månadsbild kommer förhoppningsvis att visa den gamla bruksmiljön i lite höstfärger.
Hos Camilla kan du hitta flera som deltar i Månadsbilden.

31 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Men åh, nu är det inte mycket kvar av din tid i Brasilien... Jag kommer att sakna alla dina underbara och spännande bilder därifrån, men är säker på att du kommer hitta minst lika fina motiv hemma i Sverige igen. Bara lite mer svenska :)

Love Your Homes sa...

Uj uj, är det redan dags för avfärd....men du har verkligen tagit till vara på tiden med många upplevelser och många fantastiska foton från er tid här, minnen ni kan leva med i lång tid framöver.

Önskar jag hade varit lika förutseende, jag var rätt ung o barnen var pyttesmå, men många minnen finns kvar och du har hjälpt mig minnas mycket med dina inlägg.

Muito obrigada minha amiga,
abraco da Ingela

Lusthuset sa...

Det kanske inte syns lika tydligt i ett land som Brasilien där det ur vår synpunkt är evig sommar. Kommer du att flytta tillbaka till Sverige permanent? Det måste i så fall bli en stor förändring...komma hem till den svenska vintern...Brrr! Ha en skön vecka nu i alla fall. Kramisar!!

Chesney sa...

What a gorgeous August day, look at that stunning blue sky! Hope there are many more of those to come..

Anjas Hill sa...

Kommer du att vara i Sverige sedan "för gott" eller åker ni tillbaka igen?
Det känns tryggare att ha dig på den här sidan av jorden;))!/Anja

Anjas Hill sa...

Nu blir jag osäker om jag fick iväg min kommentar innan - något avbröt mig och vet inte om jag klickade på "skicka" eller inte.
Andemeningen vara att välkomna dig tillbaka till hemlandet och hoppas på att du finner denna delen av världen så attraktiv att du stannar här för gott;))!
Månadsbilderna är roliga att följa!/Anja

Gunilla sa...

Välkommen hem tillbaka. Det kanske känns vemodigt att flytta hem men kanske det inte blir föralltid.Vem vet.
Kreta väntar på mig i veckan det skall bli skönt.


Ha det gott

Gunilla

gitsie sa...

Åh vad underbart det ser ut, sol och värme skulle jag önska nu.
Ska ni flytta tillbaka till Sverige eller bara hem på besök? Kram

Photos by Storm sa...

Tänk att grönskan är precis densamma hos dig oavsett månad. men trafiken växlar/kram lis

Anna tassar in.. sa...

Heeeej Ninni..sista bilden då..snyft..aha så pass..snart dags att lämna Brazil alltså..glöm inte köpa med dig lite caipirinha..så vi kan skåla menar jag..:)

Men du jag blir alltid så glad när du kommer in dansandes hos mig..då ler jag..känner du min värme..mmm det gör du..kram på sig over there..du idag är det sommar här..sol och värme..

Camilla Alvén sa...

Det ser alltid lika somrigt ut hos dig, ganska mycket bilar i farten också, njut av din sista tid i Brasilien.
Kram

Gisela sa...

Oh vilka vackra bilder du tar!
Jag blir helt betagen och känner mig inspirerad. Vill lära mig fotografera :-)

Har en enkel digitalkamera sen ett par månader och fotar som en tok...
Känner igen en del i dina bilder...du ser sånt som jag oxå brukar fastna för...kul!

Den här sidan kommer jag defenitivt att lägga till i mina favoriter!

Tack för att du delar med dig!

Gisela

Ninnie sa...

Oj, då är det inte långt kvar tills du är hemma i Sverige igen! Hur känns det att flytta hem?
Antar att det känns skönt att komma närmre sina barn o sin familj igen.
Passa på att njuta dina sista veckor i Brasilien! Här hemma är det ju den mörka och kalla årstiden som väntar...

Rajson sa...

Jag räknar med att det dyker upp ett och annat foto från Brasilien även när du är hemma!Vilken skatt du har med dig hem i form av foton.
Idag har jag registrerat mig på kursen i Jönköping.Det verkar vara sig likt från förra kursen.
Första lektionen blir 15 sept så du hinner kanske hem till detta!
Kramar från ett sommarvarmt Sverige(tyvärr tillfällig värme!)

soffie sa...

å va roligt det är att få se dina bilder från ditt liv i Brasilien,
Kommer du hem till Sverige i höst?
må gott

Della sa...

Då kommer det att synas en väldig förändring på din nästa månadsbild.:)

Karin sa...

Känns ju nästan lite vemodigt att detta är sista månadsbilden från Brasilien. :) Det har varit kul att se dessa bilder även om växlingarna inte är lika stora som i Sverige! Ha det gott och njut av sista tiden innan hemresan...

Kram Karin

Karin Wijk sa...

Strålande sol som julibilden, men nu är det lite mer bilar och ett stort fluffigt moln på himlen, så lite annat blev det ändå. Ja, då får man säga adjöss till denna gata i Brasilien då, lite vemodigt. Men det ska bli spännande att följa bruksgatan också och det blir nog alldeles lagom till höstfärgerna kommer. / Ha det gott! / Kram

Monica sa...

Jaha, är tiden i Belo Horizonte slut nu...? Man får tacka för alla fina upplevelser du har delat med dig av per bild och berättartext. Jag antar att du fortsätter blogga från Svedala oxå...med fantastiska foton på hemmaplan :)
Tjingeling
Monica

annette sa...

Blir spännande att se om det är någon höstkänsla i Din nästa bild från Sverige, här är det rejält varmt och inte har jag någon höstkänsla inte.

Ha det så gott nu under den sista tiden i Brasilien.

Kram //annette

Karins fotoblogg sa...

Oh, sista månadsbilden... lite tråkigt. Men jag vet att du kommer bjuda på underbara bilder ifrån sverige också. Och som någon skrev här tidigare, vilken förändring det kommer att bli nästa gång :)

Kram!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag har för mig att du var med förut när jag hade en tillbakablick i arkivet ett år bakåt och tänkte bara tala om att jag kör en ny omgång av det nu i bloggen. Vore kul om du villa hänga på :)

Hoppas du är ute och fotograferar för fullt nu de sista dagarna i Brasilien!

Cecilia sa...

Ser varmt och skönt ut.

Kerstin sa...

Det är en vacker gata vi har fått se. Lummigt och grönt. Nu blir det spännande att se höstfärgerna i Sverige. :)
Välkommen hem, Ninni.

Edna Sucar sa...

I loved your photos.
Have you stayed in Brazil? Like?

Kisses.

Edna Sucar sa...

I loved your photos.
Have you stayed in Brazil? Like?

Kisses.

Edna Sucar sa...

I loved your photos.
Have you stayed in Brazil? Like?

Kisses.

Edna Sucar sa...

I loved your photos.
Have you stayed in Brazil? Like?

Kisses.

Fernando Santos (Chana) sa...

Olá, bela fotografia...Espectacular....
Um abraço

Love Your Homes sa...

Roligt att höra från dig Querida,
så ni är i Portugal nu. Började smått att undra om ni var på väg redan hemöver.

P.s. min man har vant sig vid mitt samlande efter 27 år.

Beijao,
Ingela

Kersti sa...

Ser fram emot vackra bilder från bruksorten. Och kanske ett besök tillsamman på Blå porten eller Gamla Enskede bageri. Välkommen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...