30.9.09

September - månadsbilden


Månadsskifte och det är dags för månadsbilden igen. Min svenska variant eftersom vi är tillbaka i Sverige sedan ett par veckor tillbaka.
Den här bilden tog jag i söndags eftermiddag och när jag kom hem såg jag att jag tagit bilden ur en lite annan vinkel än bilden jag tog i slutet av juni.
Men det får gå för den här gången. Det har inte funnits tid att göra om det. Jag började jobba i måndags och kvällarna har gått åt till att hjälpa sonen att flytta till en egen lägenhet.
I söndags var det varmt och skönt fortfarande men nu är det kallt och blåsigt ute. I morse var det bara ett par grader varmt.

Så här såg det ut i slutet av juni.
Hos Camilla finns flera deltagare i Månadsbilden.

27 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken härlig bild. Jag gillar verkligen det här kvarteret. Så lummigt och fint.
Flyttas det hos er också. Vi har under helgen hjälpt min äldsta dotter och hennes sambo att flytta till en annan lägenhet. Jag avundas dem inte, för det är ju kaos innan allt kommer i ordning.
Ha en fin torsdag.

Anna tassar in.. sa...

Ninni jag minns den..jag kommer ihåg allt du visar..för jag gillar det så mycket..suck jaaa..jag suckar alltid av välbehag här..

Mmmm så är det..har du landat i Sverige nu..känner du frid o ro än?

Jag hoppas och tror det..kram på dig från Anna

Chesney sa...

Looks like a gorgeous neighborhood - and so uniform compared to the ones here!

Photos by Storm sa...

Fortfarande väldigt grönt hos dig. Men nu när kylan kommer så gulnar löven snabbt/kram Lis

gitsie sa...

Vilket mysigt kvarter det verkar vara. Hur känns det att vara tillbaka i kalla landet igen då? Kram

Gunilla sa...

Vilket lummigt och fint kvarter,där skulle jag inte ha något emot att bo.
Bor du där?
Vi hade minus 3 inatt så nu har frosten tagit det mesta. Jag får se när vi kommer ut till sommarstället hur det ser ut i trädgården där om det har frusit där ochså eller om havet håller emot.

Ha en fortsatt fin dag

Gunilla

Olga T sa...

Det där var vackert! Är det gamla arbetarbostäder?

Kersti sa...

Ingen dramatisk skillnad även om man anar att hösten är på väg. I natt var här minusgrader så nu börjar väl löven falla snart.
Kan tänka att du har fullt upp nu när du börjat jobba och dessutom varit flytthjälp.

Annika Christensen sa...

Har sagt det förut.. det spelar ingen roll var du är för allt du visar är alltid lika fint.
ja nu börja det bli kallt även här och blåsigt....
Ha det gott
annika

Camilla Alvén sa...

Lite skillnad ser man men nästa gång blir skillnaden nog enorm.
Ha det bra
Kram

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Den här gatan känns ju lite lugnare än den du fotograferade till månadsbilden i Brasilien :)

Såg att du letade efter höstfärgerna i ett tidigare inlägg och i alla fall här nere har de kommit mer och mer nu. De är som att de kom samtidigt som värmen övergav oss i början av veckan.

Hoppas du acklimatiserat dig till det svenska livet nu och njuter av den friska höstluften!

Desiree sa...

Det ser fortfarande grönt och vackert ut i Sverige. September verkar ju ha varit oroligt fin. Man ser nästan ingen skillnad mellan bilderna. Den tagen i juni har i för sig en djupre grönska och den du nyss tagit ser man att bladen börjar blekna något men annars så är det ju fortfarande grönt och vacker. Det är ju bara positivt med tanke på att det ändå kommer vara många månader med kala träd. Ha en bra dag. Förstår att du har fullt upp just nu med allt. Låter som en intesiv vecka med att komma tillbaka till jobbet och också hjälpa sonen att flytta. Hoppas du får pusta ut till helgen och hitta på något trevligt.

Livet på Citronodlingen sa...

Inte såå stor skillnad på färgerna ändå trots att vi är i oktober. Lite ljusare grönt på träden bara.
Låter som att du har fullt upp för tillfället :o)

Cecilia sa...

Fortfarande fina sommargröna färger. Jag kan tänka mej att det blir fint där sen när löven skiftar i rött.

OF SPRING AND SUMMER sa...

Svårt att tro att det redan är oktober. Det har varit så underbart milt väder här i London. Ha det så bra. Kram Ingrid

Della sa...

Jättefint! Lite annorlunda än din brasilianska bild. Och ändå inte, gata, hus, träd - lika men olika.

Lusthuset sa...

Ja lite höstigare ser det ut på din bild också, men förändring går fortfarande ganska långsamt...gudskelov. Ha en skön kväll. Kram!

Karin sa...

Härlig bild med fina byggnader och vackra träd. Gillar höstljuset och höstfärgerna. Hoppas det går bra med flytt och jobb! Kram Karin

Susanne sa...

Vilken idyll... Mmmm=). Ser lite lite höstlikt ut när man ser på marken och dom gröna tonerna men det blir nog mer i nästa bild. Kram

Karins fotoblogg sa...

Jag håller med Kerstin, fin gata! Ser så hemtrevligt ut.

Hur känns det att vara tillbaks på jobbet?

Ha en skön helg!
Kram

Anonym sa...

Cara Ninn,

Bruket i ny dager. Alldeles uppenbart att ljuset skiftar - fran juni till september. Skont att gronskan ar kvar i alla fall. Tids nog... med temperaturer strax ovan nollpunkten. Hostbestyr = flytt och tillbaka till arbetet. Tack for stamningsbild. Om tva veckor styr ocksa jag norrut, om an bara for en vecka. Har ar fortsatt sommar, men det spas regn infor helgen. Ha det gott o bacione! Ingrid i Umbrien

Ninnie sa...

Det ser ut som en underbar höstdag, just en sån dag som man önskar att alla höstens dagar skulle vara....
Vilka vackra gamla hus, bor det folk där? Ser nästan ut som något slags museum...

Anna tassar in.. sa...

Här står jag och väntar på att titta in i ditt fönster..helloooo..where are you?

Anjas Hill sa...

Så inbjudande bilder!/Anja

Karin Wijk sa...

Vilken vacker gata och även fast det fortfarande är ganska grönt så ser man att färgerna är på gång. Kan tänka mig att det blir riktigt färgsprakande snart.
Tycker att jag känner igen de där husen, undrar om jag inte varit där i krokarna någongång. Har ju lite släkt och vänner därikring.
Trevlig helg!

Anna tassar in.. sa...

Aha...så pass mycket..mmm baren tar sin tid..nästa helg måste jag ila till Kaaaaalmar igen..men vad gör man inte för barnen..

Della sa...

Angående fotoboken. Jag skickade efter den från Amazon i England. Den var billigast där, men då fick jag vänta på den en vecka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...