15.8.11

Ett rum och kök


Jag roar mig med att tvätta idag...och däremellan fotograferar jag här hemma. Fast egentligen hade jag tänkt att läsa i några av de fotoböcker som jag har liggande här hemma. Men som vanligt så blir jag så sugen att testa praktiskt när jag sätter mig ned för att läsa och titta på alla vackra bilder.
Just nu fascineras jag av att fotografera genom glasrutor där man ser speglingar från något annat i bilden. Man får titta noga efter vad bilden föreställer...lite spännande tycker jag.

17 kommentarer:

Kalyan sa...

Simply beautifully captured shot...lovely composition!

Della sa...

Mycket spännande sätt att fotografera. Det har jag inte provat.

Anonym sa...

Riktigt "coolt" om man får säga så om ett kreativt taget foto? Ja, man får tänka till lite, hur är det nu? ...udda och mycket bra taget. Gillar mycket.

Birgitta

Cecilia sa...

Hej igen, hoppas att din sommar varit bra. Och här är det lika snyggt som alltid och lite överaskad blev jag allt, för jag känner ju igen ett par saker i bilden.:-)

annette sa...

Ja, man kan roa sig på olika sätt, själv roade jag mej med tvätt i mängder i lördags, skönt att ha allt rent!
Jaså Du gör så, själv läser jag och så tror jag att jag skall komma ihåg det senare, vilket jag inte gör.
Föredrar Ditt direkta agerande istället, blev ju verkligen en spännande bild, massor att titta på, kanske rentav så att man inte riktigt vet vad man ser hemma hos sig själv;)

Ha en bra kväll!

Kram!

annette

Anna tassar in.. sa...

Jag smälter Ninni..du är så galet duktig..kan jag få komma på kurs hos dig?

Himmelska bild!!

Rajson sa...

Minst sagt spännande och snyggt.
Gillar färgtonen.
Det gäller att ta vara på inspirationen när den kommer. Har varit lite "down" hela sommaren men känner att suget börjar komma!
Ha det gott!

Anonym sa...

Riktigt spännande och snyggt! Och jag som just tänkte skriva en fråga hur du gjort den bilden med olika lager och sånt... Riktigt snyggt=)

Sophia Callmer sa...

Speglingar är outömmligt tycker jag, har jobbat med det till och från under många år, och det upphör inte att fascinera mig. Precis som du skriver man blir tvungen att verkligen TITTA på bilden. kram Sophia

Chesney sa...

There is so much going on in the reflections...every time I look I see something new. Love how you downplayed it a bit w/ the processing!

sas sa...

Very beautiful.....
your still life scenes are so intriguing and inspiring!

Warm greetings, xxx Sas

Lottas Fotografi sa...

Väldigt fin och spännande bild. Måste testa att foto så.
//Lotta

Johanna Stålros sa...

Du är verkligen duktig! Underbara foton på din blogg. Kram Johanna

Erica sa...

Lovely composition!

Year Old Birthday Party Ideas

Ninni sa...

Riktigt läcker bild!!

Ha en fin dag!!

LissenTo sa...

Vilken fantastisk bild.
Du trollar och fotar så himlans inspirerande.

Fotokarusellen sa...

Sikkert flere enn meg som setter pris på at du prøver isteden for å kopiere. Et lekkert bilde. Well done.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...