8.10.08

Ordlös Onsdag


Ordlös Onsdag finns både hos Nejma och Akson

18 kommentarer:

Kerstin sa...

Så vackert slitet det var. Härlig bild. Stod du på en stege) :)
Tack för kommentaren. Jo löven hänger kvar men inte på alla träd, somliga har tappat allt redan. Det prasslar härligt runt fötterna när man går en promenad.
Ha det gott.

Anonym sa...

vilken fin bild!Mysiga färger på tegelstenarna!

Anonym sa...

Vackert! Det måste vara ett tak.

mvh, Anja

Anonym sa...

Ett vackert tak! Liknar de italienska taken. /Anette

Karin sa...

Hej Ninni! Så vackert med tegel och de bruna nyanserna. :) Undrar också hur du tog bilden? Ha en fin onsdag! Kram Karin

Anonym sa...

En vacker bild!
Ljuset leker på takpannorna!

Anonym sa...

Carissima, Ninni,

Teglet lagt exakt på samma vis som här i Umbrien! Intressant. Jag ser ner på dessa tak varje dag. Vad kan vara vackrare? Bacione, Ingrid

Anonym sa...

Takplattor? Ser ut som en gammal byggnad :)

Nina sa...

Åh, så ljuvligt, vilka nyanser och ljus och skuggspel.

Ha det gott!

Nina

Photos by Storm sa...

Vilka vackra takpannor. Avundsjuk på alla vackra miljöer du rör dig i. Ha en skön onsdag./Lis

Anonym sa...

Gammalt taktegel, så vackert. Annorlunda mot här i Sverige.

Ninni sa...

Visst är det enkupigt taktegel.Jag hade sån tur att man såg ut över grannens tak från trädgården till Pousadan där vi bodde i helgen. Den här gången behövde jag inte använda stege:-)
Staden, Tiradentes, är ju byggd på 1700-talet och vissa av tegeltaken ser väldigt gamla ut. Även i Sverige blir riktiga tegeltak väldigt gamla trots det mycket hårdare klimatet.

annette sa...

Så underbart slitna takpannor, mycket dessa har utståyy under åren!

//annette

Gullvi Fredriksson-Sten sa...

prasslet o doferna kommer med i bilden

Gullvi

Anonym sa...

Tänk att de kan vara så vackert de där vardagliga tingen vi har omkring oss men så sällan uppmärksammar. Jag tycker att jag fått nya ögon när jag började fotografera. Jag ställer om blicken på något sätt. Det är kanske lite som när man letar svamp, det gäller att ha rätt inställning/skärpedjup om man ska se dem.
Så trist att din kommentar försvann undrar just om den kom till någon annan.
Jag har anmält mig till kursen. Få se om jag kommer med. Stort tack för tipset.
Kram från ett kallt Enskede.

Anonym sa...

Vilket fint tegel, så rundat !
Och som vanligt en mycket fin bild här hos dig !
Ha det bra ..

Sara sa...

Enkelt och snyggt! :-)

Fundera grönt sa...

Läcker bild! Gillar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...