5.6.09

Ipê


Tänk vad ett år går snabbt!
För ett år sedan skrev jag om blommande Ipê, se här
Nu är det dags igen. Det är en underbar syn med de rosa stora fluffiga bollarna på de nästan kala grenarna.
Det verkar vara lite senare än förra året för många av dem är fortfarande i knoppstadiet så antagligen kommer vi att missa den stora blomningen då vi åker härifrån på onsdag.
Helgen blir lugn, vi ska handla lite för att ta med oss hem till Sverige och börja så smått att packa.
Vilka planer inför helgen har du?


Hoppas du får en skön helg!

15 kommentarer:

Chesney sa...

Love these balls of pink, it's amazing how much they grow in a short year! You have a great weekend too!

sinneskatten sa...

Vilket vackert träd, kan tänka mig att luften dallrar av intryck där nere hos dig.
Men du kommer hem till ett ljuvligt Sverige så det är inte dumt tid du valt.

gitsie sa...

Åh vad vackert, det verkar finnas mycket fint i växtriket där nere.

Den här helgen går som vanligt i hundarnas tecken, i morgon ska jag och hälsa på mina "barnbrn" (en valpköpare till oss har tagit en kull på tiken) och på söndag är det träning som gäller. Kram

Anonym sa...

Cara Ninni,

Nu har jag missat igen. Har en hektisk tid. Letar hus for svenskt par. Forstar att Du langtar till Sverige i midsommartid. Snapsbild och rod stuga. Underbara trakt. Gissar att detta ar Ert paradis. Kanske anda lite vemodigt att lamna BH i (annan) full skrud. Vilken fargprakt! Och sepiabilden!!!!! Reser Ni tillbaka? Hoppas resan "hem" gar bra! Vi firar midsommar tva ggr. I skandinaviska klubben pa sondag och med vanner ratt datum. Ha det gott! Bacione, Ingrid

pudelflicka sa...

Så himla vackert!
Önskar dig en skön helg!
Kram Hedvig

Love Your Homes sa...

Oi Ninni,

förstår att det blir både trist att lämna och roligt att komma hem.
Vädret är inte skoj här hemma just nu, men blomningen är fantastisk här också.

Tenha uma passagem agradável,

Bjs Ingela

Anonym sa...

De är helt otroligt mäktiga de där blommarna, lite extra häftigt är det oxå när de blommar på bar kvist så där.

Anjas Hill sa...

Så ljuvligt!
På söndag blir det ett par trädgårdsbesök - en av dem hos Eva Robild Bloggen Med fingarana i (j)orden./Anja

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken underbar blomning!
Hoppas du fortsätter att fota och blogga från Sverige?
Här blir det grillning, trädgårdsarbete, målning i helgen och såklart flaggning på nationaldagen :-)
Ha det gott. /Ingela

Nässelblom och choklad sa...

Så vackert trädet blommar. Det är verkligen något speciellt med blommande träd. Är du på väg till Sverige för gott eller på semester? Ha en skön helg utan allt för mycket packande.

Photos by Storm sa...

Ja, vilka stora härliga rosa blombollar. Tänk att du snart ska komma till Sverige, vad tiden går fort. Förstår att du längtar. Ha det bra/kram Lis

Ulrica sa...

Först. Välkommen hem! Sen: picknick med stora tjejens klass på lördag och vila på söndag. I hope:)

De rosa bollarna vill man nästan bara trycka in nosen i och lukta.

Desiree sa...

Otorligt vackert träd verkligen. Vi ska nog också ha en skön och lugn helg. Jag ska klippa och slinga mig imorgon. Dax att fräscha upp looken lite. Snart bär det av till Sverige för min del också, bara två veckor kvar så jag ska nog snart börja packa jag också. Hur länge blir du i Sverige? Jag ska även försöka laga till något smarrig imorgon som är svenskt då det trots allt är svenska nationaldagen. Ha en fin helg.

annette sa...

Så otroligt vackert, känns som om jag kan ta på blommorna, så underbart det måste vara att stå under ett sådant träd och fullständigt drukna i blommor.
Resan gick bra, men fy sjutton för att köra med en fullastad bil plus cyklar i bak över Ölandsbron i kraftigt regn och blåst, tyvärr satt jag vid ratten, går ju inte heller att byta förare på bron, tränade min lilla brofobi som jag har, andra stannar och klarar inte att köra över en bro, jag kör så fort jag kan istället för att komma över så fort som möjligt;)Så idag blev det träning för det gick inte att köra fort;)
Vi konserverar sommaren nu några dagar så Du får njuta när Du kommer hem!!

Ha det så gott i helgen!

Kram //annette

Bibban sa...

Så underbart vackert
jag önskar dig en skön helg
Kram Bibban

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...