18.9.09

Hemma


Hemma i Sverige igen. Visst är det skönt att komma hem efter att ha levt i resväska i en dryg månad. Och visst känns det som hemma trots att det är två år sedan vi bodde i huset "på riktigt".
Garderoben är fylld av sonens kläder och det är ommöblerat. Men snart har vi tagit över igen :)
Förresten så är det dags för sonen att flytta ut verkar det som. Vi har redan varit och tittat på en lägenhet.
Dessutom har vi klarat av det mesta av pappersexercisen med att invandra. Det gick verkligen snabbt! Ett besök på lokala skattemyndigheten och efter mindre än fem minuter så var vi folkbokförda i Sverige igen.
Försäkringskassan kan ta längre tid på sig att utreda vår situation...upp till sex månader.
I trädgården finns en hel del att göra. Vi har massor av sviskon och plommon som behöver tas omhand. Äpplen finns det också som ska mosas eller ätas som de är.
Imorgon blir det en tur till stugan på ön för att göra vinter där.
Hoppas att vi alla får en solig och skön helg!

25 kommentarer:

infing sa...

Spännande liv ni lever med alla dessa platser!

Ha en trevlig helg ni också!

Desiree sa...

Underbart att ni är hemma igen. Superfin bild på ett vackert svensk plommon. Jag blir faktiskt nästill lite avis på att ni är hemma, för jag vill också kunna flytta hem men vi har ju inte fått vårat hus sålt här ännu, segt segt segt. Jag skrev dock in mig i Sverige då jag var hemma i sommaras. Ni måste haft tur för jag fick vänta i två timmar i kö på mitt lokala skattekontor och då fick jag höra att det var bra att jag kom idag för det var en lugn dag med lite folk. Shit vilken tid det tog. Hoppas att ni kommer iordning snart och åter känner er hemma på riktigt. Njut av all härlig höstfrukt som finns på träden. Ha en fin helg. Jag får njuta av dina vackra sverigefoton och längta till julen då jag ska flyga hem.

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, det var ju snabbt :o) Försäkringskassan verkar det ju mest gå utför med efter vad man läser i nättidningarna....

pudelflicka sa...

Välkommen hem igen. Självklart tar det lite tid att känna sig som hemma efter två år utomlands. Trevlig helg önskar Hedvig

Olga T sa...

Låter som ni har en del att göra. Vilken underbar färg på plommonet! Tala om blått. Mina plommon är jättegoda men har så tråkig färg.

Anna tassar in.. sa...

Men välkommen hem Ninni..himmel så nära du känns plötsligt..jag lanske knallar över framåt kvällen..

Du det där plommonet..hur kan du få det att bara bli så underbart på bild..

Mmmm du är efterlängtad..välkommen.Skål på dig.

Camillasfoto.se sa...

Vad roligt att ha dig tillbaka i blogg världen igen och välkommen till Sverige.

Sedan din lilla paus har jag bytt bloggadress. camillasfoto.wordpress.com har bytt till camillasfoto.se Välkommen dit när det lugnat ner sig.

Ninnie sa...

Välkommen hem till Sverige! Måste kännas skönt att komma hem...eller? Hoppas ni kommer i ordning snart, med möbler o grejer o pinaler.
Så härligt att ha en massa frukt i trädgården, det där plommonet ser så gott ut!
Ska bli roligt att få se vackra Sverigebilder nu...?
Ska ni stanna i Sverige nu, eller blir det flytt igen någonstans?
Portugal ser fint ut, jag hoppas kunna komma dit en gång!

Lusthuset sa...

VÄLKOMMEN tillbaka till Sverige igen. Måste kännas konstigt, men bra ändå...det är ju här man har sina rötter. Det måste i alla fall ha varit en stor upplevelse att leva i ett annat land så länge. Då har vi att se fram emot mer svenska bilder...som detta vackra plommon. Underbart. Ha en skön härlig hösthelg kära Ninni. Kram!

annette sa...

Välkommen hem, mkt pappersexercis konstigt att det skall behövas egentligen, men vi får väl vara glada över att inte behöva besöka invandrararverket när vi återkommer;) Försäkringskassan kan vi nog sälja ut verkar det som, hoppas det inte blir några problem om Ni blir sjuka bara!
Sonen möblerat om, hur vågar han;)

Så fint att det fanns plommon kvar i trädgården, vet att Du önskade det innan hemresan. Underbar bild!!

Klart vi får en solig och skön helg, är så underbart väder nu!
Ha det så bra på Ön imorgon!

Kram //annette

Anonym sa...

Cara Ninni,

Ben Tornata! Hisnande bild! Har ligt att komma hem i skordetid, eller hur. Gissar att det kommer mer. Nar kantarellerna fastnar pa Din lins, vill jag inte titta. Langtar sa efter krispigt stekta kantisar pa vikabrod - MED SVENSKT SMOR! Buon apetito, Ni som har... Bacione o trevlig hel, Ingrid i Umbrien

Camilla Alvén sa...

Välkommen hem!
Det ska bli kul att följa dig i Sverige istället för i Brasilien
Ha en skön helg
Kram

sinneskatten sa...

Tänka ´vilken upplevelse du har med dig i din ryggsäck som du dessutom delat med dig av i bildform till oss.
välkommen hem till äppelmos och plommon tider.

Della sa...

Välkommen hem igen!
Har du hunnit titta något på fotokursen?

Chesney sa...

Glad you made it home safely, I am sure it will take so time to re adjust, but I am sure you are glad to be back! What a gorgeous plum to come home to - it looks so juicy (not to mention I love that rich color)!

Annika Christensen sa...

Välkommen hem Ninni på riktigt.
Du vet var tid har ju sitt.
Skönt att något kan gå smidigt i SVerige.
Ha en skön helg
Annika

Kerstin sa...

Välkommen hem, Ninni. Det har varit roligt att följa dina äventyr i Brasilien men nu ska det bli riktigt kul att se dina bilder från Sverige.
Det börjar bra med ett fantastiskt foto på frukten, jag älskar plommon och sviskon. Tänk om jag bodde närmre skulle jag komma och äta lite. :)
Ha en riktigt härlig helg.

Love Your Homes sa...

Varmt välkommen hem, september som vackrast....hmm, kantareller slår allt (som Ingrid säger).

Nao pode ser melhor,
Ia

Pchełka sa...

what a sweet plum...sweet colours, ready to eat...:)) beautiful picture

Anonym sa...

simply beautifully captured shot....lovely!

Marianne sa...

Lycka till nu med allt i Sverige! Och det kommer att bli lika roligt att se dina fina foton från vårt kära nordiska land som från Brasilien, du får ju till och med ett plommon att se exotiskt och spännande ut!

Kram!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag kan bara instämma i alla övrigas hälsningar - välkommen hem till Sverige! Måste vara en speciell känsla att komma hem igen efter så lång tid i ett annat land.

Jag ser fram emot att få se hur du tar dig an alla svenska motiv du kommer ha runt omkring dig nu. Jag är dock helt övertygad om att det kommer att vara ett lika stort nöje som tidigare att titta in här :)

Gunvor sa...

Haha..jag kommer in precis efter dotra ser jag.Jag får också önska välkommen hem till Svedala. Ni har ju tur med vädret. Det har varit vackert hela sept. och förhoppningsvis så fortsätter det mån.ut.Hoppas allt känns bra. Även jag ser fram emot alla vackra Sverigebilder.Tack för alla fina Brasilienbilder du visat oss!
Ha det så jätteskönt!

Rosi Jo' sa...

Very nice the photo! Wonderful fruit that photographed by you is even more artistic and sweet!!! A kiss from Italy!

christina sa...

Även jag önskar välkommen hem till Sverige!
/christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...